рестораны Кировограда

рестораны Кировоградской области

гостиницы Кировограда

гостиницы Кировоградской области

Лучший ресторан города где можно заказать фирменный шашлык и выбрать зал под настроение. Народный зал, Восточный зал, VIP зал а так же Большой зал - для отдыха с друзьями. Утомившись Вы можете заказать номер в гостинице. На выббор есть простой номер, полулюкс и люкс. Все это по разумным ценам. Подробнее смотрите на сайте.

установите флеш для просмотра анимации
установите флеш для просмотра анимации
Жемчужиной Кировоградщины называют наш ресторан.
Он удивляет посетителей своим архитектурным ансамблем,
неповторимым и своеобразным интерьером,
изысканным кулинарным ассортиментом.

работаем с 11.00 до 23.00, гостиница круглосуточно
Главная
Рецепты: Варенье | Выпечка | Компоты | Крем | Кулинария | Лобио | В мультиварке

Статьи

Єкатерининський палац. Спальня Катерини II (Зубовський флігель)

Фотоальбом Спальня Катерини II. Нині не існуючий інтер'єр, на плані 50

Незвичайній тонкощами і вишуканістю відрізняються інтер'єри особистих кімнат Катерини II. Найцікавіша з них Опочивальня. Це унікальний інтер'єр Камерона. Історична назва інтер'єру - Спальня імператриці Катерини II , Для якої це приміщення призначалося. Спальня - одна з кімнат т.зв. «П'ятого апартаменти», в південній частині палацу - Зубовском флігелі (корпусі).

Його споруда була закінчена архітектором Ч. Камероном ... Проект Опочивальні, виконаний Камероном, Катерина також віддала перевагу фельтеновскому, для якого вже була зроблена модель. Оздоблення Опочивальні почалася в грудні 1781 року й закінчилася в лютому 1783.

До теперішнього часу у дослідників немає єдиної думки про авторство інтер'єру Опочивальні імператриці. Аналогічним було оздоблення незбережених Синього кабінету (Табакерки) і дзеркального кабінету . Архівні свідчення на користь того, що автором цих інтер'єрів був Чарльз Камерон, не безперечні. Оригінальність і цілісність декоративного оздоблення, творча манера і стилістичні особливості говорять про те, що тут працював блискучий професіонал. Ці роботи могли виконуватися Ю. Фельтеном в співавторстві з І. Нейоловим .

Ряд пов'язаних з ними документів відноситься до періоду, що передувало приїзду в Петербург Чарльза Камерона. Так, наприклад, до 1941 року в Катерининському палаці-музеї зберігали моделі: «7.) колишньому дивану государині срібної фольги; 8.) невідомої кімнаті під червоним лаком з золотими орнаментами і колонами; 9.) невідомої же кімнаті під палевим лаком з золотими орнаментами, блакитними колонами і дзеркалами ». Робочі записи свідчать, що за кресленнями та моделями виконувалося: «золочення біля Опочивальні Ея Величності в спокої, який називається Диван, шпалерних брусків, золота матового 14 книжок». Ці роботи виконувалися за 3 роки до приїзду Камерона в Царське Село.

Трохи пізніше було розпорядження «при строющемся новому флігелі, де була Парадні сходи [...] обробити Дзеркальний кабінет. [...] потребни замість рам різьблені пальмові дерева, які повинні бути срібло, а потім зеленою фарбою прикриті [...] Арх. І. Неелов, жовтня 11 дня 1779 році. Цих дерев необхідно зробити 31 по кресленням справи архітектором; цю роботу в одному кабінеті до побудованим дзеркалам з найкращою липи за кресленням робить на зразок пальм різьблені рами майстер Франц Брілло »; також «[...] потрібно було, щоб робити в опочивальні алькова, для підготовки в диван під срібні шпалери липових дощок (в Табакерку. - Л. Б.). Арх. І. Неелов, листопаду 9 дня 1779 г. ».

Ім'я Камерона вперше згадується в листуванні Катерини II з її постійним кореспондентом бароном Мельхіором Гриммом 23 серпня 1779 року. Восени того ж року шотландський архітектор з'явився в Царському Селі.

Зубовский флігель, спальня Катерини II. Автохром А. Зеест, 1917. Колекція ГМЗ Царське Село

Опочивальня невелика, в ній як би дві частини - велика з каміном і диваном і менша - з альковом. Тут Камерон вперше так широко використовував скло. Лілове і молочно-біле для облицювання стін, плафонів, колонок, для створення зовсім особливого інтер'єру. Він домігся виняткового ефекту.

Стіни, двері, падуги до стелю суцільно облицьовані тонкими пластинами молочно-білого полірованого скла. Пластини різного розміру: зовсім маленькі між колонок, великі в бронзових позолочених рамах над дзеркалами, на панелях і на стелі. На склі - маленькі позолочені розетки - декоративні капелюшки так званих «римських» цвяхів, якими через спеціально просвердлені отвори кріпилися пластини.

На білому тлі стін різко виділяються здвоєні лілові тонкі стрункі скляні колонки з бронзовими позолоченими базами і капітелями. Таких колонок подовжених пропорцій тридцять дев'ять, зсередини вони були посріблені, щоб бузкове скло, або «аметистове», як писали в XVIII столітті, переливалося, іскрилося. Таке ж скло було на плафоні, на каміні і на дверях. Скло кріпили дуже обережно, підкладаючи білу фланель, щоб білизна молочного скла стала ще інтенсивніше.

Поверх білих стекол стіни прикрасили дивовижні по тонкощі виконання, найніжніші накладні золочені арабески з бронзи. Особливо вигнуті скла для облицювання падуги і скла для облицювання стін виготовили і відполірували російські майстри на Петербурзькому скляному заводі в Озерка, - він славився відмінною якістю робіт, що вважався одним з кращих в Європі. Скло привозили в Царське Село великими однаковими пластинами і тут вже розрізали за вказівкою Камерона.

Дзеркала і скла для плафонів виготовили на Петербурзької дзеркальної фабриці. На консолі біля дзеркала модель скіпетра, вирізаного зі слонової кістки в 1789 році в Петербурзі.

Опочивальні імператриці прикрашав камін білого мармуру. На каміні емалева мініатюра, що зображує Катерину II, в бронзовій рамці, на якій викарбувані дати найбільш великих подій її царювання. Камін прикрашали годинник, виготовлені в 1792 році в Парижі майстром П.-м. Баранкуром (в даний час знаходяться в зборах музею-заповідника), а стіни - чотири бра золоченої бронзи на дві свічки, виконані у Франції в 1770-х роках (втрачені в роки Великої Вітчизняної війни).

Висока панель, облицьована білим і ліловим склом, служила опорою для колонок, здвоєні колонки чергуються з дзеркалами. Широкий фриз і падугу прикрасили бронзові позолочені гірлянди.

Широкий фриз і падугу прикрасили бронзові позолочені гірлянди

В опочивальні два плафона, великий і малий - над альковом. Плафони теж скляні, облицювання стелі була зроблена з дзеркальних і лілових стекол. Оздоблення і меблі зі скла свідчили про фантазії і надзвичайної сміливості Камерона.

Крім того, він застосував тут, теж вперше в інтер'єрах палацу, найтонші роботи Веджвуда , Які дуже любив, в ту пору вони були характерні для оздоблення англійських палаців. Інтер'єр Опочивальні прикрасили двадцять дев'ять творів Веджвуда. Це надзвичайно цікава колекція. Всі вони з блакитним фоном. На перший погляд це здається дивним, так як Веджвуд виготовляв фаянсовий масу фіолетового кольору, а в опочивальні колони лілові. Але, мабуть, Камерон вибрав диски саме з блакитним фоном. Він поміщає їх на тлі білого скла так, щоб вони краще виділялися, відразу звертали на себе увагу. Сюжети барельєфів різноманітні: на дверима в Срібний кабінет і табакерку - «Аполлон і музи» і «Музи»; над каміном і на протилежній стіні - «Танцюючі менади», в алькові - «Жертвопринесення Бахусу» і «Вакханки».

Сюжети барельєфів різноманітні: на дверима в   Срібний кабінет   і   табакерку   - «Аполлон і музи» і «Музи»;  над каміном і на протилежній стіні - «Танцюючі менади», в алькові - «Жертвопринесення Бахусу» і «Вакханки»

Шість великих круглих медальйонів, «диски для великого холу», як вони значаться в каталозі Веджвуда, прикрасили стіни Опочивальні над вузькими дзеркалами. Всі вони виконані за моделями англійського скульптора Д. Флаксмана. Одна - «Фаетон» роботи Стуббса - перебувала між вікон.

П'ятнадцять маленьких медальйонів Веджвуда прикрасили камін. В Англії диски зазвичай прикрашали фриз каміна, а Камерон розташував їх «навколо Комельков», отвори вогнища, до того ж на тлі золоченої бронзи. Сюжети у них античні: «Геркулес», «Медея», «Діомед», «Філея соф», «Діана», «Ганімед», «Весталка», «Ескулап», «Музи», «Достаток», «Жертвопринесення», «Той, хто читає філософ».

Всі ці твори Веджвуда були придбані в 1780-1781 роках. У звіті Контори Царського Села повідомляється, що «за баріліеви (барельєфи) з аглицкого порцеляни в смаку антика» заплатили 1760 рублів. Ціни за кожен дісі проставлені окремо. Швидше за все, вони купувалися не відразу. Безсумнівно одне - Камерон вибирав їх сам, а деякі, може бути, замовляв спеціально.

Швидше за все, ці твори купували через англійських купців, які торгували з Росією. Один з них Кannep, в листуванні з Веджвудом згадав замовлення «художника на службі двору», інший, Оксфорд, писав Веджвуд, що він «намагається представити кілька новорімскіх барельєфів в Царському Селі» і сподівається в цьому досягти успіху.

У 1781 році кілька дисків Веджвуда продав в Петербург купець N. Як встановила англійський мистецтвознавець Аліса Келлі, це був Георг Нейнберг з Корнхилл. Нижче вдалося розшукати в реєстрі купця Оксфорда найменування дисків для Опочивальні - «Жертвопринесення Бахусу», «Аполлон і музи» і «Фаетон».

Оздоблення кімнати відрізняється характерною для класичної архітектури симетрією - орнамент, розташування дзеркал та ін. Повторюються в трактуванні протилежних стін. Строгий малюнок плафона повторений в малюнку паркету, набраного з клена, амаранту, червоного дерева і груші.

Опочивальня зовсім невелика, але здавалася дещо більше - дзеркала немов розсовували стіни. Особливо ефектною вона була ввечері, коли запалювали свічки, в люстрах-ліхтариках грали, переливалися кришталеві намиста і гірлянди з кришталевих «слезок».

Сувора симетрія, витонченість, тонкість і вишуканість, кольорове скло і матові барельєфи Веджвуда - ось характерні риси цього дивного інтер'єру Камерона.

Меблі для Опочивальні була виготовлена з дуба і індіанського дерева »з накладками з позолоченою бронзи, мармуру і скла.

На деяких фотографіях інтер'єру   , Ми можемо бачити унікальний перламутровий стіл   , Що стояв в спальні Катерини: На деяких фотографіях інтер'єру , Ми можемо бачити унікальний перламутровий стіл , Що стояв в спальні Катерини:

Унікальний столик, вся поверхня якого облицьована пластинами перламутру , А набір на кришці у вигляді троянди і меандру виконаний з панцира черепахи, повторює європейський тип столу для карткових ігор. Відмінність полягає не тільки в незвичайному для європейських меблів оформленні, що вказує на неординарність вироби, а й в тому, що внутрішня сторона, зазвичай обтягнута сукном і призначена для гри, також повністю покрита перламутром. За цим столом не передбачалося вести карткові ігри.

Це унікальне ювелірний виріб меблевого формату - дорогий подарунок, що призначався монаршої персони. Палацова легенда називаючи цей предмет «старої константинопольської роботою» пояснює його появу в Царському Селі як подарунок Катерині II від турецького султана.

Роза на стільниці - не просто декоративний мотив, а символ, який був зрозумілий і європейцям. Ж. Деліль з своєї знаменитої, багаторазово цитованої вже сучасниками поемі «Сади» писав:

«Кіоски їх (красунь) ваблять, иль гайки спокушають;
Ліс трояндових кущів біля входу в грот зріс;
Скрізь, завжди квіти: схід є царство троянд »

Це унікальне ювелірний виріб меблевого формату - дорогий подарунок, що призначався монаршої персони. Палацова легенда називаючи цей предмет «старої константинопольської роботою» пояснює його появу в Царському Селі як подарунок Катерині II від турецького султани.

Документів про походження перламутрового столика виявити не вдалося, проте відомі свідоцтва про подарунки, які готував російський двір у відповідь на подані дари. Так, в 1792 році придворному художнику Г.Козлову був замовлений малюнок «вишивок для подарунка до Туреччини» і два малюнки пером «для сина турецького султана». Також в переліку значилися малюнок турецької фортеці, три малюнки церкви Св. Софії в Константинополі, 3 кольорових малюнка мечетей турецьких з планами, табакерки з діамантами, золоті годинники та інші ювеліізделія, відправлені в 1780-1790-х роках в Царицин для подарунків.

Д.Григорович, слідуючи традиційній легенді, зазначає столик як «стару константинопольську роботу". (Ц арскосельская меблі і її короновані власники. 1762-1796 ).

Ліжко, яка містилася в глибині кімнати, за дзеркалом, не збереглася - дружина імператора Олександра II, Марія Олександрівна, яка займала в середині XIX в. кімнати Катерини I, парадну опочивальню Катерини II використовувала як вітальню, а свою спальню розмістила в Вбиральні Катерини, декорованого мальовничими медальйонами.

1782. Решітка до міжвіконний дзеркала. Росія. Санкт-Петербург. За малюнком Г. І. Козлова. Майстер Роман Гнидин, майстри Тульського рушничного заводу. Сталь, бронза; кування, полірування, синій лак (під воронение), лиття, карбування, золочення. 90 х 163 х 31. Детальніше

Грати апартаментів Катерини II більш суворі, ніж в апартаментах Павла Петровича: гладкі стійки вгорі прикрашені акантом, а в нижній частині - розетками та Жемчужников.

Грати апартаментів Катерини II більш суворі, ніж в апартаментах Павла Петровича: гладкі стійки вгорі прикрашені акантом, а в нижній частині - розетками та Жемчужников

На жаль, за винятком кількох фрагментів обробки, від інтер'єру нічого не збереглося. Фашисти розбили і розграбували опочивальні. Нині вона не існує.

джерела:

  1. Фомін Н. Дитяче Село. Л., 1936.
  2. Катерининський палац-музей і парк в місті Пушкіні. Л., 1940.
  3. Архітектори Царського Села. Від Растреллі до Данини / Альбом, під ред. І. Ботте. - СПб .: Аврора, 2010. - 303 с.
  4. Козьмян Г.К. Чарлз Камерон. Л., 1987.
  5. Царське Село - улюбленець двох століть. Каталог виставки. / Под ред. І.К. Ботте. Спб., 2004.
  6. Альбом "Художня бронза. Царскосельское збори" / Упоряд. Т. Серпінская.- СПб, Изд-во "Аврора" 2009
  7. Фото з фондів ГМЗ Царське Село

У Вас залишилися питання? Або з'явився коментар чи уточнення до даної статті? Напишіть їх в коментарі під статтею - ми відповімо Вам протягом доби!

Або з'явився коментар чи уточнення до даної статті?

Новости

Rambler's Top100 © 2008-2017 Graalstudio.com