рестораны Кировограда

рестораны Кировоградской области

гостиницы Кировограда

гостиницы Кировоградской области

Лучший ресторан города где можно заказать фирменный шашлык и выбрать зал под настроение. Народный зал, Восточный зал, VIP зал а так же Большой зал - для отдыха с друзьями. Утомившись Вы можете заказать номер в гостинице. На выббор есть простой номер, полулюкс и люкс. Все это по разумным ценам. Подробнее смотрите на сайте.

установите флеш для просмотра анимации
установите флеш для просмотра анимации
Жемчужиной Кировоградщины называют наш ресторан.
Он удивляет посетителей своим архитектурным ансамблем,
неповторимым и своеобразным интерьером,
изысканным кулинарным ассортиментом.

работаем с 11.00 до 23.00, гостиница круглосуточно
Главная
Рецепты: Варенье | Выпечка | Компоты | Крем | Кулинария | Лобио | В мультиварке

Статьи

Одесит піднявся в небо на крилах з марлі

Шпуль. Спроектував найменший мотодельтаплан в Україні. Фото з архіву А. Шпуля

Одесит піднявся в небо на крилах з марлі Запорожець Олександр https://cdn.segodnya.ua/img/article/2497/70_main.jpg https://cdn.segodnya.ua/img/article/2497/70_tn.jpg 2011- 05-23T08: 14: 19 + 03: 00 Одеса Олександр Шпуль живе в ... ангарі серед дельтапланів і вже 35 років борознить небо Південної Пальміри

Хто не мріяв відчути себе птахом і подивитися на улюблене місто з декількох сотень метрів? 56-річний одесит Олександр Шпуль здійснив цю мрію ще в 1976-му і ось уже 35 років борознить небо над Південною Пальмірою. Все почалося, коли 21-річний студент одеського Політеху взяв в руки популярний в Союзі журнал "Навколо світу", натрапив на фотографію летить вниз з прямовисної скелі дельтаплана і разом з друзями вирішив відкрити авіаклуб. "Спочатку ніякого дельтаплана у нас не було. Збиралися після пар і розмовляли про польоти і авіації, - згадує наш земляк. - Але одного разу вирішили - будуємо дельтаплан".

Не маючи креслень, збирали апарат по тій самій зображенні з журналу. "Ми спроектували знімок на стіну, виміряли висоту людей на фото і зіставили з ростом людини, щоб визначити масштаб дельтаплана, - розповідає одесит. - Робили все з підручних матеріалів: крила - з щільною марлевої тканини, поперечини - з жердин для стрибків висоту". У повітря саморобний дельтаплан піднявся тільки один раз, на схилі біля 13-й ст. Фонтана. "Я не знав, як приземлитися, тому вибрав величезну купу чорнозему (його використовували для посадки дерев на схилах. - Авт.) І на величезній швидкості вкарбувалися в землю, - сміється Олександр. - Потім ще довго спльовував і діставав землю з вух".

"Одеський Ікар". Вважає, що під час польоту виділяється гормон щастя, а не страху. Фото з архіву А. Шпуля

Наступний літальний апарат ентузіасти будували в холі одного з корпусів Політеху. А ось дельтаплан з мотором у Олександра з'явився тільки в 1989-му. "Двигун можна було купити і поставити набагато раніше, але я хотів зібрати мотор сам, - каже він. - Витратив на це 6 років життя, але так і не зміг. Недороблений двигун до сих пір стоїть у мене в ангарі. А тоді на апарат поставив покупної, з снігохода "Буран". За 35 років Олександр заслужив майстри спорту, став командиром льотного ланки і пілотом-інструктором міжнародної категорії (має право навчати польотів. - Авт.).

Сім років тому Шпуль віддав квартиру дітям і переїхав жити на аеродром "Гідропорт". Невелика, але затишна квартира розташована в ... ангарі з мотодельтаплані. Усередині постійно звучить ретро-музика, а з прочинених воріт ангара відкривається вид на безкрайнє поле з раритетними літаками. Місцеві подейкують, що на аеродромі живуть навіть два справжніх орла. "Небо - це їх територія. Іноді вони загрозливо пікірують на мотодельтапланерістов, показуючи, хто тут головний. Але на мене не кидаються. Поважають, напевно", - сміється Шпуль. До слова, з дружиною Світланою Олександр познайомився тут же. Вона прийшла, щоб взяти у нього інтерв'ю. Дівчині настільки імпонувала обстановка на аеродромі, що вона вирішила тут залишитися. "Я тут уже 6 років і ні на хвилину не розчарувалася", - посміхається Світлана.

Підкорили стихію. Серед бажаючих побачити Одесу з висоти - навіть пенсіонери . Фото з архіву А. Шпуля

До слова, інтерес до польотів серед одеситів не великий, - в місті володарями мотодельтапланов є не більше 10 осіб. "Це дуже дороге захоплення. Тільки ціна двигунів коливається від 4 до 18 тис. Євро", - говорить Олександр Шпуль. Він мріє відродити клуб мотодельтапланерізма в Одесі і прищепити інтерес до польотів сучасної молоді. А недавно навіть взяв кілька людей на безкоштовне навчання.

Пелюстки троянд над Одесою і політ в кіно

Мотодельтаплан Олександра Шпуля неодноразово могли бачити всі одесити. Кілька разів пілот брав участь у святкуванні Дня міста. "Перший раз це було 16 років тому, на 200-річчя Одеси. Тоді мій апарат кружляв над центром міста і Морвокзалом, - згадує Олександр. - Були спроби посипати місто пелюстками троянд, але це набагато зручніше робити з вертольота, і до цього я більше не вернуся ".

Над Одесою. Приморський і Потьомкінські з висоти пташиного польоту. Фото з архіву А. Шпуля

А одного разу пілот разом зі своїм літальним апаратом навіть взяв участь в зйомках фільму в Полтаві, де режисер Наталя Мотузко знімала картину "Голос трави" (за сюжетом, молоду чарівницю присвячують в таємниці чарівництва. "Мене запросила Одеська кіностудія. Я повинен був підняти оператора в небо, щоб він зняв небо і землю з висоти для майбутнього польоту чарівниці, - згадує одесит. - У мене тоді був слабенький апарат, мотор швидко нагрівався, і я боявся, що він може заклинити. Але все обійшлося, і зйомки пройшли успішно ".

Спритний "колібрі" і перемога у Франції

Тим часом Олександр Шпуль продовжує проектувати літальні апарати. Так, його рукам належить один з найбільш малогабаритних мотодельтапланов в світі - "Колібрі", один примірник якого нудиться в ангарі в очікуванні польотів. Незважаючи на свій маленький розмір, каже конструктор, апарат дуже маневрений, до того ж на ньому стоїть справжній авіаційний двигун.

Ще один проект мотодельтаплану Шпуля прославився на весь світ під час міжнародних змаганнях з мотодельтапланерізму в кінці 1990-х. В ході марафонської гонки-перельоту Київ -Тулуза ( Франція ) Пілот Володимир Чечин першим дістався до фінішу, випередивши на добу кращі екіпажі з Європи. "На 50% це заслуга пілота, ще на 50% - апарату, - зізнається Олександр. - На одному з етапів гонки була сильна гроза, і більшість екіпажів зупинилися чекати поліпшення погоди, а Вова ризикнув. Правда, мене в той момент не стільки хвилювала перемога, скільки те, що апарат витримав такі навантаження і приніс пілота цілим і неушкодженим ".

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram

Підписуйтесь на нашу розсилку

Новости

Rambler's Top100 © 2008-2017 Graalstudio.com