Дизайнер одягу, творець свого бренду і просто цікава особистість.
З роботами Олени можна ознайомитися за посиланнями: elenarudenko.com , www.facebook.com/ELENARUDENKOdesign .
шлях
Дівчатка зазвичай говорять, що хочуть бути балеринами або ще кимось, а у мене такого не було. До восьмого класу я взагалі не думала про це, але у восьмому класі чітко зрозуміла, що хочу робити якийсь бізнес. Причому мені було не важливо, який це буде бізнес, просто було чітке бажання займатися своєю справою. У перший раз я потрапила в моду неусвідомлено в 14 років, тоді мені стало незручно просити у мами гроші на кишенькові витрати, і я шукала варіанти заробітку. У такому віці було досить нелегко знайти роботу в нашій країні, і варіантом для мене став модельний бізнес. З модельною кар'єрою історія тривала недовго, але саме в той період я стала прослизати на покази тоді ще «Сезонів моди», зараз це Ukrainian Fashion Week. Я намагалася не пропустити жодного показу і під усілякими приводами прослизнути за лаштунки, але при цьому, як не дивно, зовсім не було ідеї працювати в сфері моди, пов'язувати себе з цією областю професійно. Тоді мода мені здавалася якоюсь нереальною і не зовсім серйозною індустрією. Так, я шила з дитинства разом з мамою, створювала сукні для себе. Мене все життя оточували тканини, оскільки моя мама і бабуся дбайливо купували і колекціонували їх. У нас завжди був великий шафа, в якому були тканинні коштовності: різноманітні тканини з приголомшливими принтами, фактурами, квітами і складами. Я до сих пір, приїжджаючи до мами, занурююся в цю шафу і вивуджую звідти якісь немислимі скарби, які надихають на щось нове. А то, що я буду fashion дизайнером, ніколи мені не приходило в голову.
Для себе я чітко визначила, що хочу володіти своїм бізнесом. Причому я не знала, який це має бути бізнес.
Після школи я вступила до Київського національного університету культури і мистецтв на спеціальність Public Relations. Я працювала в спеціалізованих агентствах, на різних проектах і з різними клієнтами. Одного разу мені написала моя колишня колега і сказала, що Лілія Пустовіт шукає на фріланс PR-фахівця. Для мене Ліля була і є людиною, яка створила сучасну українську моду, я обожнювала її з 15 років і ніколи не пропускала її покази, тому погодилася на пропозицію. Так почалася моя основна «модна історія». Пропрацювала я з Лілією недовго - мені запропонували роботу у фінансовій структурі, від якої я просто не могла відмовитися, і працювати з Лілією фізично не встигала. Але сталося так, що, приходячи з роботи, всі вільні вечори я поводила за переглядом останніх колекцій і аналітикою модних інсайдерів. Мій хлопець якось жартома зауважив, що навіть він вже знає, що показав Карл Лагерфельд в останній колекції для Chanel і як правильно читати Louboutin, при тому, що він IT-guy. В той момент я зрозуміла, що Ліля «інфікована» мене модою, як виявилося, надовго. Послідовно я пізнавала бізнес-частина модної індустрії: працювала в PR, sales і як managing partner дизайнера. Паралельно до мене зверталися спочатку друзі і друзі друзів, а потім і інші за консультацією стиліста, просили допомогти підібрати стиль, переглянути гардероб, вибрати вбрання для подій. Завдяки тому, що я в цьому розбираюсь досить непогано, в т.ч. в специфіці пошиття, конструюванні, мене просили створити плаття, якщо ми не знаходили відповідне або ж чоловікам потрібні були сорочки, а бажані коштували дорого. Ось так я і прийшла до створення свого бренду в 2013 році.
У житті нічого не відбувається просто так. План десь зверху є, ми просто можемо не бачити повної картини.
Сьогодні я працюю на власний бренд Elena Rudenko. В цьому році переїхала в Нью-Йорк і тут розвиваю свою справу. Нью-Йорк - це одна з fashion-столиць світу, тут величезні можливості для бізнесу, але я все ще на початку захоплюючого шляху. У мене є величезне бажання зробити повноцінну студію, зробити бренд дорослим і впізнаваним. У той же час дуже хочу мати повноцінне виробництво в Україні - мої кравці просто приголомшливі, я їм рідко говорю, наскільки вони важливі і дороги мені, але те, що вони роблять - просто немислимо, дуже хотіла б їх усіх телепортувати в Нью-Йорк. Взагалі у нас в країні є потенціал, просто потрібно навчити людей нести відповідальність за свою роботу і дати їм зрозуміти, що результат залежить від кожного, навіть якщо це просто пришивання ґудзиків (а це дуже важлива деталь у виробі).
Говорячи про те, що я вкладаю в створювану одяг, крім її практичної складової, хочеться вірити, що вона робить жінку впевненіше, щасливіше і красивіше для неї самої.
думка
Про освіту: Мода - повноцінний сегмент світової економіки, і в цій сфері потрібні абсолютно різні фахівці крім fashion-дизайнера: мерчендайзери, піарники, маркетологи, production-менеджери, sales, forecasters і т.д. Тому спочатку подумайте, чи дійсно ви хочете бути саме fashion-дизайнером. Якщо Ваша відповідь все ж позитивний, то в Україні варто йти в Інститут Легкої Промисловості, самі ж кращі школи знаходяться в Європі і США. Найвищі позиції в рейтингах займають Central Saint Martins College of Art and Design в Лондоні і Parsons The New School for Design в Нью-Йорку (є відділення в Європі). Основна відмінність західної освіти від нашого полягає в тому, що там викладають лише практики і практику. Професори вважають своїм обов'язком бути in vibe, знати найновіші технології, тенденції і т.д., інакше вони не зможуть дати студентам актуальні знання. Крім усього іншого, в цих школах знаходиш дуже цінні зв'язку.
Важливою складовою освіти є стажування. Багато дизайнерів відзначають, що саме стажування в модних будинках сформували їх світогляд, стиль роботи, розуміння того, як виглядає робота дизайнера. У Нью-Йорку вважається мало не обов'язковим пройти в процесі навчання від двох до чотирьох стажувань в абсолютно різних областях моди, щоб до закінчення чітко розуміти, яка сфера найбільш близька, як працює бізнес. Якщо говорити про мене, то я б не поміняла освіту. Можливо, з часом додам курс в Parsons зі створення принтів, оскільки це важлива складова бренду і fashion business. Взагалі, ніколи не буває багато освіти. Ми вчимося чогось кожен день.
Про професію: Ми стикаємося з одягом з самого народження. Так чи інакше, одяг - це не тільки те, що прикриває наше тіло, це щось більше. Одяг може давати нам як впевненість і комфорт, так і навпаки. Одяг може формувати нові сприйняття себе і навколишнього простору, підтримувати і надихати.
Fashion дизайн - це набагато більше, ніж процес створення одягу, це створення смислів, тенденцій, відображення соціальних процесів і явищ. Fashion-дизайнер - це губка, ретранслятор і провісник майбутнього, стратег і художник в одній особі.
Дуже частий питання в світі моди - чи повинна бути одяг в першу чергу мистецтвом або все ж бути комерційно успішною. Модний світ не припиняє дискутувати на цю тему вже багато років ... Який же все-таки повинна бути мода? Кожен дизайнер вибирає для себе сам. На мій погляд, в цьому світі повинні існувати речі, гідні як гардероба кожної жінки, так і музею - ті, що надихають, як твори мистецтва.
Про натхнення: Мене надихають жінки, яких я зустрічаю на життєвому шляху. Причому це жінки абсолютно різного віку і різних професій, або взагалі без них. Всі вони формують мою всесвіт. У них є іскра. Насправді, вона є в кожному з нас, просто іноді ми свідомо чи ні гасимо і придушуємо її.
Ще мене надихає Земля з її захоплюючою природою, взаємозв'язками, графікою і явищами. І, звичайно ж, українська культура: вишивка, декоративне мистецтво, традиції рукоділля.
Обожнюю свою справу, і це мій найбільший двигун. Мене якось запитали, на якому наркотику я сиджу, що у мене виходить так багато і довго працювати, спати по дві-три години за ніч протягом місяця, іноді і зовсім не спати. Я завжди відповідаю, що мій кокаїн - це моя робота. Шалено люблю свою справу, і більше мені нічого не потрібно.
Найбільше моє натхнення - моя робота.
Про робочому дні: Є більш спокійний час, є «гарячі» періоди створення колекції. Є час розкидати каміння, є час їх збирати.
Перше, що я роблю вранці, це перевіряю пошту, відповідаю на листи, оскільки основну частину бізнесу поки веду сама. Є люди, які мені допомагають. Буквально пару днів назад у мене з'явився стажист. Потім залежить від дня. Іноді потрібно підібрати і замовити фурнітуру і тканини, зробити ескізи, зібрати модель на манекені, оскільки я конструюю методом муляжу (наколка). Якщо це період створення нової колекції, то мій робочий день може тривати і 33 години. В такий день це може бути робота з кравцями, конструювання, якась ручна робота, яка потрібна в створенні одягу, примірки, також створюю принти спільно з художниками, які візуалізують ідею, займаюся коректуванням, стилізацією. Також це постійна робота і комунікація з індивідуальними клієнтами, редакторами, журналістами, байерами, постачальниками, іншими контрагентами, відвідування заходів і networking.
Я працюю сама на себе і в дуже креативною сфері, але при цьому з дуже жорсткими дедлайнами.
Намагаюся приділяти час родині, друзям, знаходити час для спорту. Так, доводиться працювати і вечорами, і по ночах, якщо це потрібно. Для мене головне, що я сама вибираю, в які 20 годин з 24-х мені працювати
Корисні ресурси
Якщо говорити про найголовніші модних майданчиках для показів, то в Україні на даний момент їх існує дві - Ukrainian Fashion Week та Kiev Fashion Day. На них двічі в рік дизайнери демонструють свої сезонні колекції. Мабуть, вони обов'язкові до відвідування.
Зараз існує величезна кількість модних ресурсів, і список може служити окремим матеріалом для статті, але почати можна з таких:
• Блог про бізнес в fashion: www.businessoffashion.com;
• Колекції, тренди: style.com;
• Фотозвіти з показів в режимі онлайн: nowfashion.com (особливо актуально в період показів);
• wwd.com - вимагає підписки, але дуже часто там є і відкриті матеріали і статті;
• Сайт італійського Vogue - vogue.it;
• Сайт американського Vogue - vogue.com;
• Є ще багато сайтів журналів, які публікують хороші матеріали, на кшталт Dazed & Confused і ID.
Формула успіху:
Якщо Ви прийняли рішення йти конкретним шляхом, будьте готові багато працювати і навіть набагато більше цього.
Вірте в те, що Ви робите, навіть якщо вам здається, що в Вас ніхто не вірить, насправді це не так.
Оцінюйте і плануйте свої кроки.
Будьте милими і helpful - в модному світі це дуже важливо.
Якщо вирішили стартувати свій бренд, заробите гроші на 3-4 сезону, а краще знайдіть інвестора.
Витрачайте розумно: fashion - це ненаситна область, вона завжди вимагає ще.
Життя складається як з успіхів, так і з невдач. Бувають дні хороші, а бувають погані, але вони проходять, і сьогодні, зараз вже зовсім інший день.
Головне - не здаватися і не зупинятися.
3929 1
Який же все-таки повинна бути мода?