- ТМ розчинної кави - лідери і аутсайдери популярності у громадян Росії
- Аутсайдери серед ТМ розчинної кави в Росії
Кава - не просто чарівний і підбадьорливий напій, це ваш стиль стрімкого життя і буття, стверджують гурмани. Його пили монархи Стародавньої Месопотамії і Єгипту, всемогутнього вожді бразильських, індонезійських і африканських племен, а Архангел Гавриїл лікував цілющим кавовим відваром хворого пророка Мухаммеда. Кава веселить хоробре серце, прискорює сміливу думку, лікує очні захворювання, писав авторитетний давній арабський лікар Разес.
А з точки прибутковості - кава прибутковіше, ніж газ і нафту. Хто ж лідери за популярністю у росіян цього чарівного напою? У цьому розбиралися аналітики розділу "новини Росії" журналу інвесторів " біржовий лідер ".
ТМ розчинної кави - лідери і аутсайдери популярності у громадян Росії
Завдяки масованій рекламі по ТБ більшість росіян увірували, що прокинутися з ранку без чашечки гарячого і напою, що бадьорить - це зіпсувати собі весь день, відмовившись від звичного і важливого ритуалу (аналогічно у громадян США і України, Німеччини та Білорусі Азербайджану і Франції). Адже на його приготування потрібно мінімум часу, зате як кава піднімає настрій на цілий день, прокоментував ситуацію відомий канадський фінансовий експерт Академії Masterforex-V Євген Ольховський. Це дійсно вищий бал професіоналізму з просування всієї ніші ринку товару, зазначений фахівцями нашої рекламної та PR службами по каву, шоколаду, пива та ряду інших товарів, раптом перейшли в розряд предметів першої необхідності людини. А ось з піаром конкретних торгових марок кави, популярних у росіян, набагато цікавіше для маркетологів.
Рейтинг "Біржового лідера" популярності ТМ розчинної кави в Росії можна представити у вигляді такої таблиці по пошуковим запитам Яндекса, пояснив Євген Ольховський:
Як видно з таблиці, на ринку розчинної кави Росії два лідера - Nescafe і Jacobs, що йдуть з серйозним випередженням над конкурентами. У чому особливості та відмінності рекламного і маркетингового просування кожної ТМ?
Nescafe - найбільша в світі компанія, яка за більш восьмидесятилітню історію існування стала не тільки найбільшою торговою маркою розчинної кави, а й однією з найпопулярніших серед росіян, займає перше місце по пошуковим запитам Яндекса.
1. У пошукових системах шукають конкретні марки і сорти розчинної кави Нескафе (Nescafe), а не мелодії, пісні і т.д .:
- кава нескафе - 2339 пошукових запитів в місяць
- нескафе imax - 1377
- нескафе голд - +1182
- нескафе густо - 1100
- нескафе дольче густо - 1 086
- нескафе аймакс - 748
- nescafe gold - 714
- нескафе класик - 443
- нескафе еспресо - 242
- nescafe classic - 224
- nescafe espresso - 191
2. Вона входить в од ин з найбільших в світі промислових гігантів Nestle, чиї акції котируються на біржі, і, як видно з графіка, мають стійкий бичачий тренд: ціна за акцію - 65.94 доларів, пояснили аналітики брокерської компанії LionStone Investment (Входить у вищу лігу брокерів форекс Академії Masterforex-V).
Відставання Nescafe від Jacobs (Якобс) - в просуванні своєї ТМ, а саме в піарі (набагато менше згадка в ЗМІ), відсутність впливу на розум паралельно з впливом на почуття (телевізійна реклама або чашки з логотипом Nescafe)
Jacobs (виробник і власник ТМ - відома компанія Німеччини "Jacobs Kaffee", що має 100-річну історію виготовлення кращих сортів кави) - з 1994 року на перших місцях в рейтингу популярності серед торгових марок розчинної кави в Росії. Що цікаво, відзначають експерти, Jacobs лідирує як бренд по ТМ Якобс монарх (5021 запиту), а за окремими сортами свого розчинної кави його лідера позиції навряд чи можна назвати безперечним, якщо побачити дані по наступним пошуковим запитам:
- Якобс монарх 5021
- Якобс американо 644
- jacobs monarch millicano 379
- пісня з реклами Якобс 1 242
Сорти Jacobs (Якобс) включають в себе кілька різновидів, "мають свої особливі нотки і тільки цінителі справжньої кави зможуть по-справжньому оцінити оксамитовий смак і незабутній аромат", говориться у рекламі.
Висновок експертів: Jacobs (Якобс) має честолюбні плани обігнати за популярністю Nescafe серед торгових марок розчинної кави, недарма в ЗМІ у нього 251 новинних сюжету за місяць, проти 9 у Нескафе).
Погодьтеся, інтрига на ринку розчинної кави тільки починається:
- Jacobs (Якобс) продовжує активний піар у ЗМІ, набагато випереджаючи лідера Нескафе
- одночасно нестійкі лідируючі позиції Jacobs (Якобс) відкривають прекрасні шанси для конкурентів, якщо вони точно розрахують ділянки ніш для глобального наступу проти сучасного лідера, благо співвідношення ціни піар-реклами і можливого прибутку в разі приголомшливого успіху, є воістину мізерною, пояснив відомий канадський експерт .
Jardin "дихає в спину" нашим лідерам розчинної кави. Він один зі світових лідерів з продажу кави в зернах і меленої кави того ж бренду Жардін (Jardin). Під цією ТМ є готелі, ресторани, СПА центри, тому по пошуковому запиту "кави Jardin" - 10.5 тис. Пошукових запитів і 38 згадок в Яндек- новинах за місяць.
Можна тільки уявити які величезні резерви для просування в Росії закладені в Жардін (Jardin), адже попит на каву даної марки зростає, а привабливо-звабливий аромат з часом ставати тільки краще ... Але, поки він третій і впасти (якщо не змінити маркетинговий план піар-продвеженія) легше, ніж піднятися над тими, хто поки попереду.
Аутсайдери серед ТМ розчинної кави в Росії
Аутсайдерами серед торгових марок розчинної кави на цей раз стали: "Чорна карта", кава MacCoffee, японський Bushido і Moccona. Чому, запитаєте ви? Спробуйте самі відповісти на своє запитання, - пояснив канадський експерт і поясніть мені
- ніж кава цих ТМ відрізняється в кращу сторону від того ж Jacobs (Якобс), Nescafe (Нескафе), Жардін (Jardin)? Називайте перша ... второе ... третє ... сьоме ...
- по кожному пункту виробники ТМ цих видів розчинної кафе зуміли переконати журналістів, а журналісти народ Росії? Як прес-служба і піар служба Moccona, що не опублікувала жодної статті за місяць про достоїнства свого виду кави або "Чорна карта" всього лише в 5 новинних сюжетах?
Про недоліки аутсайдерів ринку кави можна говорити довго, тільки навіщо? Це справа маркетингових служб кожної компанії зрозуміти чому всього 200 або 900 осіб з усіх країн СНД (!) Цікавляться їх ТМ в інтернеті і який при цьому буде рівень продажів. Завдання аналітика зафіксувати факт, а далі - тенденцію.
Поки власники ТМ розчинної кави використовують лише один шлях до серця клієнта: чарівні сюжети, де люди натхненно п'ють ароматну каву, так і заманюють теж спробувати і дізнатися, чи дійсно так божественен його смак: а не спробуєш, і не дізнаєшся. В цей же час вчені повільно і впевнено підкладають їм "велику свиню":
- Вчені встановили, що кава може бути причиною сліпоти
- Загадки кави: при стресі позитивно дамам, небезпечно чоловікам і т.д., список можна продовжити. Як і в те, що рятуючись від кризи, італійці та іспанці відмовляються від кави .
Погодьтеся, спочивати на лаврах ТМ кави явно ще зарано, вважає канадський експерт.
У чому особливості та відмінності рекламного і маркетингового просування кожної ТМ?
Чому, запитаєте ви?
По кожному пункту виробники ТМ цих видів розчинної кафе зуміли переконати журналістів, а журналісти народ Росії?
Як прес-служба і піар служба Moccona, що не опублікувала жодної статті за місяць про достоїнства свого виду кави або "Чорна карта" всього лише в 5 новинних сюжетах?
Про недоліки аутсайдерів ринку кави можна говорити довго, тільки навіщо?