- Товщина лакофарбового покриття автомобіля при заводській фарбування. Залежно від моделі автомобіля...
- Як користуватися товщиноміром?
- Що таке калібрування товщиноміра і навіщо вона потрібна.
Товщина лакофарбового покриття автомобіля при заводській фарбування.
Залежно від моделі автомобіля і заводської партії товщина заводського покриття деталей кузова може коливатися від 70 до 150 мікрон. Для прикладу наведемо наступну таблицю.
Таблиця товщини заводського покриття автомобілів:
Як видно з таблиці, товщина покриття навіть для автомобілів однієї марки коливається і залежить від партії, року випуску і т.д. Також потрібно мати на увазі, що товщина фарби на горизонтальних і вертикальних поверхнях може відрізнятися. А точніше, на двері фарба може бути тонше, ніж на капоті. Це нормально, таке трапляється, тому що фарба після нанесення стікає.
Як користуватися товщиноміром?
Вимірювальні прилади, які мають форму пістолета, дуже прості у використанні. Необхідно просто щільно приставити пристрій працювати до металевої поверхні, а потім натиснути і відпустити курок. На дисплеї з'являться цифри, які показують відстань від датчика приладу до металу, тобто товщину лакофарбового покриття, нанесеного на метал. З цієї товщині можна легко виявити перефарбовані деталі кузова і відповідно визначити битий автомобіль. Потрібно зробити по кілька вимірів на кожній деталі кузова автомобіля.
Практика показує, що на перефарбованих деталях кузова:
- товщина покриття збільшується в 2 рази і більше (зі шпаклівкою ця товщина може доходити до 800 ... 900 мікрон)
- починає дуже сильно стрибати товщина покриття (тобто на деталі, пофарбованої на заводі, розбіжність в свідченнях плюс-мінус 10 мікрон, тоді як на пофарбованому в автосервісі ділянці різниця в показаннях може скакати від 10 ... 20 до 50 .. .200 мікрон і більше)
Схема фарбування автомобіля дуже добре показує, що якщо автомобіль був пошкоджений і деталі його кузова фарбувалися повторно, то товщина лакофарбового покриття значно збільшиться. Використання толщиномера при виборі як нового, так і б / у авто, дозволить буквально за лічені хвилини визначити, які деталі кузова автомобіля були перефарбовані.
Що таке калібрування товщиноміра і навіщо вона потрібна.
Калібрування вимірювальних приладів полягає у встановленні зв'язку між показаннями приладу і реальним розміром вимірюваної величини. Іншими словами калібрування - це настройка точності приладу. Процес калібрування докладно описаний в інструкції, яка йде в комплекті до кожного товщиномірів.
Але слід зазначити, що для визначення битого автомобіля більше важливо не саме значення товщини покриття, а виявлення різниці в показаннях товщини на поверхні автомобіля. Тобто, якщо 3 двері мають товщину 110 мкм, а четверта - 200 мкм, значить ці двері фарбована.
У комплекті до товщиномірів йде еталонна пластина з відомою товщиною (102 мікрона), по якій час від часу потрібно перевіряти наскільки точно працює прилад. Якщо прилад при перевірці буде видавати результат 102 ± 10 мкм, то калібрувати його не потрібно.
Як користуватися товщиноміром?Як користуватися товщиноміром?