Доброго часу доби, шановні колеги!
Маргарита Альошина
Сьогодні я хочу познайомити вас ще з дуже цікавим і захопленим людиною. Звуть її Маргарита Альошина, вчитель англійської мови I категорії з 9-річним педагогічним стажем, кваліфікований фахівець з правом викладання в будь-якій країні світу з дипломом Кембриджського зразка CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults), експерт ОГЕ 2016, організатор ОГЕ і ЄДІ.
-Здравствуйте, Лія! Дякуємо за проявлений інтерес до мене і моєї творчості і можливість поділитися своїм досвідом з Вашими читачами. На даний момент я вже третій рік викладаю в одній з приватних шкіл міста Москви і займаюся репетиторством: готую до міжнародних іспитів, а також до ЄДІ. До речі кажучи, в цьому році 6 моїх учнів здають ЄДІ з англійської мови.
Що стосується моїх захоплень, то їх багато! Тільки ось на все часу катастрофічно мало. Я люблю рукоділля. Класі в 6 десь заразилася вишивкою хрестиком і в'язанням гачком. Зараз вишиваю рідко, а наборів різних за ці роки накопичилося дуже багато. Гачком теж рідко в'яжу, в основному, серветки всякі і сніжинки новорічні.
Іграшки з повсті (фото їх архіву Маргарити)
Кілька років тому ці два хобі витіснило нове - фелтинг або валяння іграшок з повсті. Мені пощастило потрапити до талановитому викладачеві, і тепер, на мій погляд, у мене виходять досить професійні іграшки. Щоб зваляти одну з них, йде цілий день!
Іграшка з повсті (фото з архіву Маргарити)
Крім рукоділля я, безумовно, фанат читання. Було б більше часу, я б йшла в «книжкові запої». Обожнюю історичні романи, детективи Агати Крісті і Бориса Акуніна і сучасну прозу.
- Фелтинг дуже цікаве хобі, я бачила ваші роботи, вони чудові!
-Якщо говорити про масштабні захоплення, то це, звичайно ж, подорожі. Чим більше подорожуєш, тим більше хочеться. Це дуже затягує, варто тільки почати і понеслося ... Може бути, це пов'язано з тим, що до 22 років я не була за кордоном.
Венеція (фото з архіву Маргарити)
За 7 років з тих пір куди мене тільки не закидало: Чорногорія, Хорватія, Туреччина, Чехія, ГОА, Домінікана, Англія, Італія, Іспанія, Швейцарія, Австрія, Бельгія, Нідерланди, Балі, Сінгапур, Мальдіви, Латвія, Німеччина, Франція, Чехія, Україна. Я пакую валізи, як тільки у мене видається можливість! Нехай навіть на вихідні.
Оксфорд (фото з архіву Маргарити)
На даний момент я закохана в Париж і готова туди повертатися знову і знову, благо французи дали мені візу на 5 років ...
- Я знаю, що ви є експертом ОГЕ. Розкажіть, як це? Чи кожен учитель може їм стати?
- Так, дійсно в 2016 році я пройшла курси експертів в МІОО і влітку перевіряла усну частину ОГЕ з англійської мови . Сталося це досить спонтанно. До мене підійшла завуч школи і сказала, що мене направляють на курси, так як в школу прийшов запит відправити одну людину на навчання.
Це був інтенсив: кожен день після роботи потрібно було мчати в інший кінець Москви і навчатися. Після закінчення курсу ми здавали залік: оцінювали кілька усних відповідей і особистих листів. В кінці травня я дізналася, що буду експертом по усної частини. Робота не з легких, чесно кажучи. З самого ранку приїжджаєш на перевірку і сидиш там, поки комп'ютер не закінчить видавати роботи на перевірку або не закінчиться робочий день. Так просто звідти не підеш, все під контролем.
Єдине, що мені дозволили приносити з собою, - це свої навушники від айфона, так як працювати в тих, які пропонували, я не могла. Вони пригнічували голову, і потім так розколювалася голова, що ніяка таблетка не допомагала.
Просто так стати експертом не вийде, тільки якщо вас адміністрація відправить на навчання. Після того, як я його пройшла, я зрозуміла, що є дуже багато нюансів, про які вчителі, які працюють в регіонах і готують випускників до ОГЕ, просто не знають, а їх учні можуть через це недоотримати бали на іспиті. І тоді мені захотілося цим поділитися. Так виникла ідея про онлайн-тренінгу «ОГЕ на відмінно», який відбувся в квітні минулого року.
- Розкажіть трохи про ваш тренінгу. Чи буде повтор або він в записи?
- Повтору даного тренінгу не буде, можливо, буде продовження, якщо щось кардинально зміниться в форматі іспиту. Навчання завжди можна пройти в запису, отримавши доступ до закритої групи в контакті. Детальніше про сам тренінгу ви можете почитати тут .
Тренінг платний, кого-то це відлякує. Не всі готові платити гроші за знання. Але я проводила кілька безкоштовних вебінарів і досить часто ділюся всякими фішками і прийомами з підготовки до ОГЕ і ЄДІ в своїй групі вконтакте для вчителів англійської мови. Тому я вважаю справедливим те, що всіх секретів я безкоштовно розкрити не можу. Є хороше висловлювання в цю тему: "If you think competence is expensive, try a little incompetence" (Якщо ви вважаєте, що компетентність коштує дорого, спробуйте некомпетентність).
- Висловлювання дуже точне! Вкладати в свої знання - це найкращі інвестиції в майбутньому))
А які посібники з підготовки до ОГЕ ви могли б порекомендувати?
-Чесно кажучи, зараз таке безліч різних посібників, що тут, як то кажуть, «на смак і колір товариша немає». Можу порадити звертатися до банку завдань ФІПІ, тк зі 100% гарантією кажу, що в цьому році в Москві вся усна частина була повністю з банку завдань ФІПІ.
Коли 2 роки тому я готувала до ОГЕ своїх випускників, то користувалася тестами для підготовки до ДПА від видавництва Макміллан, але зараз ця допомога трохи застаріло, тк змінився формат іспиту. Ви можете використовувати будь-які посібники, які мають гриф ФІПІ. У таких посібниках ви навряд чи знайдете якісь «косяки».
Будь ласка, використовуйте будь-які посібники Трубаневой. Кілька років тому у неї закінчувала курси тоді ще по підготовці до ДПА.
Точно не рекомендую використовувати Музланову і різні посібники видавництва «Легіон». Там зустрічається велика кількість помилок.
- Який розділ в ОГЕ, на вашу думку, вважається найбільш складним або де найбільше помилок допускають учні?
-На мій погляд, це розділ «Лексика, граматика». Скільки його не тренуй, все одно будуть допускати помилки. Також багатьом складно визначитися між false і not stated в розділі «Читання».
- Які три ради або рекомендації ви можете дати вчителям і репетиторів, які готують учнів до ОГЕ?
1) Ніколи не приступайте до монотонного прорешіванію тестів, які не ознайомивши 9-класників з форматом іспиту, критеріями оцінювання та стратегіями виконання того чи іншого завдання. Пам'ятайте, що до самого формату можна підготувати за кілька місяців, а ось підвищити рівень володіння мовою займає набагато більше часу
2) Використовуйте тільки перевірені допомоги при підготовці та використовуйте завжди здоровим глуздом. Навіть в самих надійних джерелах бувають помилки і помилки. Якщо сумніваєтеся в чомусь, зверніться до компетентного фахівця
3) Надайте дітям можливість працювати з тренажером, щоб вони заздалегідь звикли відповідати комп'ютера. І так, не ігноруйте роботу з бланками! Багатьом здається це сущою дрібницею, а я, не тільки як експерт, а й як організатор в аудиторії можу сказати, що більшість дітей абсолютно не вміють переносити відповіді з КІМу в бланк відповідей і через це втрачають дорогоцінні бали!
- Дякую, Маргарита за ваші відповіді і приділеною мені час. Було приємно з Вами поспілкуватися!
-Немає за що! Вам дякую!
PS Шановні читачі блогу, ви можете ознайомитися з вступним вебінар, який веде якраз Маргарита Альошина. Якщо будуть питання безпосередньо до Маргарити, задавайте в коментарях, по можливості вона відповість вам.
З повагою, Лія Осетрова
Розкажіть будь ласка коротко про себе, чим ви займаєтеся зараз, які захоплення у вас?Розкажіть, як це?
Чи кожен учитель може їм стати?
Чи буде повтор або він в записи?
Який розділ в ОГЕ, на вашу думку, вважається найбільш складним або де найбільше помилок допускають учні?
Які три ради або рекомендації ви можете дати вчителям і репетиторів, які готують учнів до ОГЕ?