Коли ви чуєте слово «Вин Чун», що перше спадає на думку, з чим асоціюється це слово? Поділюся думками з цього приводу, виходячи зі свого досвіду. Коли мене запитують: яким видом бойового мистецтва я займаюся, як правило, відповідаючи на питання, я точно знаю, що моя відповідь буде адресований людині, яка однозначно бачив один з багатьох художніх фільмів про Вин Чун або про майстрів Вин Чун. Або ж не бачив, але в голові образ десь лежить. Далі слід два варіанти: людина почувши слово «Вин Чун», говорить, що знає, про що йдеться, і другий варіант - для нього це слово абсолютно не знайоме. І в другому випадку, я питаю, чи бачив він фільми з бойовими мистецтвами, в яких герої тренуються на дерев'яних стовпах з стирчать руками. І тут же, отримую захоплений відповідь: «Так, бачив! Це Вин Чун значить. »
Ну природно, так, на вскидку можна пригадати досить багато фільмів і знаменитих акторів, які використовують у фільмах дерев'яний манекен, причому останнім часом, це не тільки азіати. Таким чином, я можу зробити висновок, що Дерев'яний манекен однозначно є символом Вин Чун, а ще й дуже важливим, об'ємним і складним розділом техніки.
Спілкуючись в Інтернет з величезною кількістю шанувальників Вин Чун, що живуть в різних країнах, як належать до будь-якої організації, так просто захоплюються, зауважив, що хорошим тоном є наявність будинку головного тренажера Вин Чун. Вони найрізноманітніших конструкцій, з різними типами кріплення і т.п., і називають тренажер як кому зручно: Манекен, Колода, Лялька, Wooden Dummy і Moc Nhan. Сама наявність дерев'яного манекена будинку, вже для них є певним критерієм серйозності підходу до вивчення Вин Чун. Нехай навіть у якогось кількості людей манекен здебільшого використовується як вішалка, але тим не менш, для нього колоду це показник приналежності до стилю. І це добре, і це правильно. Так як, основне призначення дерев'яного манекена - це самостійні тренування, коли поруч немає партнера, плюс відточування додаткових вправ для формування необхідних в Вин Чун якостей і принципів.
Дерев'яний манекен з'явився на озброєнні Вин Чун дуже давно. Ми знаємо, що своїм корінням Вин Чун йде в Храм Шаолінь, а там, як відомо, використовувався великий арсенал тренажерів. Тому напевно, майстри, які брали участь у створенні стилю, використовували досвід попередників, коли задумували тренажер. Відомо, що актори китайської опери, які володіють Вин Чун, гастролюючи, переміщалися на кораблях і використовували щогли для пристрою манекена. Це дозволяло їм практикуватися в дорозі.
У наш час існує великий вибір матеріалу для виготовлення тренажера, він навіть може бути не з дерева. Хоча краще використовувати традиційно дерев'яні конструкції. Кожна гілка Вин Чун пред'являє до конструкції тренажера свої вимоги. Це пов'язано, перш за все, з особливостями форми, яку треба відпрацьовувати на колоді. Але також є варіанти конструкції, обумовлені особистими дослідженнями майстрів, спроби щось переробити або вдосконалити. Якісь варіанти надалі стають модними і навіть претендують на істинно правильні. Наприклад, розповім випадок. Мені телефонує людина дізнатися за тренування, все розпитав. І в кінці каже, можна прийти подивитися, як обладнаний зал. Я питаю, чи займався він Вин Чун раніше? Відповідає, що ні. Тоді на моє запитання, а що він хоче побачити в залі для того, щоб почати повноцінно займатися? Чую таке питання: «А у вас є манекен Іп Мана?». Я відповів, що у мене поки що в залі є тільки манекен Показеева, але він теж цілком нічо так))). В принципі, підхід непоганий, людина відразу хоче дерев'яний манекен! Так ось, ми пішли від теми. Дерев'яний манекен можна легко зробити, все залежить від фантазії і можливостей. У мене навіть приклад, коли використовується конструкція, що дозволяє прикріпити три руки на будь-яке дерево, наприклад, в парку, позайматися і зняти. Було б бажання. Проблема в тому, що більшість, з якихось причин, відкладають роботу на колоді на більш пізній період. Проблема криється в нерозумінні ролі дерев'яного манекена і його призначення, можливостей роботи, незалежно від рівня і досвіду. Про це ми поговоримо і я сподіваюся, що кожен поважаючий себе адепт Вин Чун задумається над тим, щоб поставити тренажер будинку і почати відточувати технічні елементи, що безсумнівно, позначиться на хороших показниках зростання майстерності.
Так ось про заняття на дерев'яному манекені. З мого досвіду спілкування з хлопцями з секцій Він Чун в наших філіях, як початківцями, так і більш просунутими, я зробив висновок, що причин відкладання освоєння тренувань на колоді кілька. І парадокс ще й в тому, що всі хочуть вміти на ньому працювати, але не працюють. Пояснюю. Поки опустимо тему семінарів, тут, як і з іншими розділами Вин Чун, ми часто чуємо відмовки, що, то дозволити собі не можуть, то їхати, наприклад, в інше місто не хочеться. Приймається, такі варіанти мають місце бути. Але виявляється, що основних причин дві, причому не зрозуміло ким нав'язаних. Людина і може і хоче, але виявляється йому хтось сказав, що ще рано! Аргументують, що форма на колоді за програмою вивчається на 5-й дан. Все правильно, форма так, але крім форми є маса техніки, яка відмінно тренується на тренажері, починаючи з азів, бази і далі за програмою - 112 і т.д. Крім того, Учитель, йдучи назустріч бажаючим
заглибитися в розділ, що цікавить, вирішив дати можливість вивчати форму, її розшифровку, напрацювання, парне виконання - з будь-якого рівня! Якщо хочеш і потягнеш, будь ласка. Друга причина дуже проста - складність запам'ятовування. Ну, тут уженужно над собою попрацювати. Навіть були випадки, коли людина відвідав семінар, вивчив якусь частину форми, потім щось випало з голови і на наступний семінар не їде, бо не хоче погано виглядати в очах інструкторів. Це нормально, все ми по різному засвоюємо матеріал, головне відразу ж після семінару частіше повторювати і не боятися запитувати у тих, хто знає.
Він Чун Куєн Пай - традиційна Школа, і нам пощастило отримати «Дерев'яний манекен» в повному обсязі. Форма на колоді складається з трьох частин. Кожна частина несе певне інформаційне навантаження, впливаючи на формування і відточування техніки Вин Чун. Дерев'яний манекен - це великий розділ техніки і є як би окремим пластом всередині основної програми Школи. Форма містить велику кількість ударів, блоків, зламів, елементів і зв'язок, які ніде не зустрічаються раніше. Це надає формі видовищність, міць і розвиток рухового потенціалу в контексті техніки і принципів Вин Чун. Хтось намагався порахувати кількість елементів в повній формі і збивалися десь після цифри 500. Так ось, як було сказано, форма на дерев'яному манекені складається з трьох частин. Якщо коротко, можна сказати, що перша частина, крім напрацювання техніки роботи руками (удари, збивши, зв'язки), основна увага акцентує на поворотах, кутах, входження.
Тим самим, дотримуючись всіх правил і принципів, ми самостійно, за допомогою тренажера вчимося правильної позиції, правильній постановці по відношенню до супротивника, розуміння центральної лінії і центральної осі і відповідно, точно виставляємо кути і структуру. Це робить нас збалансованими, а техніку сильної і скоординованої. Поворот, крок, вхід, взаємозв'язок корпусу, рук і ніг. Це все напрацьовується на тренажері. Друга частина форми, здебільшого використовує такі технічні елементи, як розвороти і відходи з лінії атаки. Третя частина форми використовує всі вищевказані техніки, плюс входження в ще ближню дистанцію з використанням техніки ліктів. Слід зазначити, що в техніці форми на колоді задіяні всі частини і технічні аспекти Вин Чун, тобто робота з позицією, кроком, удари кулаками, долонями, пальцями, ліктями, злами, удари ногами, колінами, а також стусани і висікання. При цьому велика увага приділяється правильному положенню тіла, дихання і увазі. Працюючи на колоді, руки зміцнюються і з'являється здатність працювати в парі в більш жорсткому варіанті, без видимих пошкоджень. Колода вчить видавати короткий зусилля в точці контакту, тим самим, діючи ефективно і без зайвих рухів. Техніка виставляється за принципом необхідного мінімуму, без зайвих рухів, непотрібних замахів або натискань.
Структура форми робить техніку плинної, а роботу всіх ланок тіла узгодженою. Це все впливає на раціональне використання сил і відповідно на ефективність.
Накочення, шліфування форми і технічних зв'язок, закладає ситуаційні спонтанні реакції з подальшою видачею прийомів покликаних вирішити питання найбільш раціональним способом, закладеним в елементах форми.
Ще раз зупинимося і усвідомимо для себе таку річ - на дерев'яному манекені можна працювати з азів, з самого початку. До синього поясу технічний арсеналсостоіт з ударів, збивши, їх комбінацій. Базові кроки, входи під кутом, комбінування кроків з ударами і збиваючи. Робота як з зовнішньої сторони, так і всередині рук манекена. І багато іншої техніки за програмою.
Варіанти 112 технік, удари ногами, варіанти техніки ліктів.
На колоді навіть тренують техніку мечів-метеликів, а також є варіант колоди для роботи з жердиною.
Але все ж найціннішим є форма, яка вивчається на колоді, на повітря і парне виконання, напрацювання зв'язок. Цінність семінарів полягає в тому, що вас познайомлять з базовими елементами, які відразу правильно виставлять потрібне положення тіла, рук, спосіб взаємодії з руками манекена при виконанні технічних елементів. Ці нюанси неможливо зрозуміти самому. Пояснять варіанти виконання форми, правильне прикладання сили і взаємодія всього тіла. Пристрій дерев'яного манекена і основні показники для правильного виготовлення тренажера під себе, що дуже важливо і впливає на якість і ефективність досліджуваної техніки. Почавши вивчати колоду, головне якийсь період не зупинятися і постаратися вивчити першу частину форми, напрацьовувати її. Потім ви відчуєте, що вже не бачите себе без постійної практики на колоді.
У вас з'явиться особливий почерк, сформований працюй на тренажері. Ви почнете працювати спонтанно, миттєво переходячи з одного технічного елемента на інший, зі зв'язки на зв'язку, гармонійно і текуче. Це приносить велике задоволення, коли можеш підійти до манекену і видати красиву комбінацію без роздумів і ступор. Надалі, так буде працювати будь-яка техніка з партнером і повірте, ті, хто працює на дерев'яному манекені, завжди матимуть перевагу.
Підводячи підсумок, ще раз утверждающе зауважимо - дерев'яний манекен істинно символ Вин Чун, цікавий і багатогранний розділ Школи Вин Чун Куєн Пай, який відкритий для вивчення всім бажаючим. Згадайте фотографії майстрів Вин Чун різних періодів, всі вони позують на дерев'яному манекені. Бо манекен є однією з вершин майстерного володіння Вин Чун. У будь-якому випадку, постарайтеся знайти можливість зробити собі тренажер. Він буде незамінним помічником для самостійної тренування вдома. А якщо хочете заглибитись у вивченні, ласкаво просимо на семінари.
Планується випуск ряду пізнавальних матеріалів, а також коротких відеоуроків, для того щоб було легше підійти до самостійних занять. Одного разу засвоєні уроки, гарантовано відкриють очі на великі можливості занять на колоді і базовий рівень стане простий і зрозумілий, з'явитися бажання пізнати форму.
А також, на семінарі буде пояснюватися як формувати здатність спонтанної роботи на дерев'яному манекені і відточувати техніку роботи в парах. Під спонтанної роботою мається на увазі виконання одиночних дій, коротких зв'язок блок-удар або елементів 112 технік на колоді і в парах, коли дії виконуються без попереднього обдумування, тобто миттєво реагуючи на ситуацію (без вибору при роботі на колоді і в залежності від дії противника при роботі в парі).
З питань і заявками на участь телефонуйте завчасно за тел .:
Одеса 095 739 98 37, 066-635-65-35
vk.com/mocnhan
Я питаю, чи займався він Вин Чун раніше?
Тоді на моє запитання, а що він хоче побачити в залі для того, щоб почати повноцінно займатися?
Чую таке питання: «А у вас є манекен Іп Мана?