Згодом будь-які вироби втрачають свій первозданний зовнішній вигляд. Деталі салону автомобіля не виняток і навіть якщо Ви їм дуже дбайливо користувалися. зовнішні фактори - сонце, температура, куріння і т.п. чинять негативний вплив на них. Дряпаються панелі, пил в'їдається в пластик «намертво», в загальному деталі старіють і вимагають або заміни, або оновлення. Найпростіший спосіб - фарбування пластику.
У цій замітці я дуже коротко розповім про те, на що потрібно звернути увагу при фарбуванні деталей салону якщо Вам важливо отримати якісне і довговічне покриття.
Пластики в салоні автомобіля можуть бути різними, років 8 тому проблем з фарбуванням практично не було, тому що всі деталі робили з пластика ABS, у якого прекрасна адгезія (зчеплення поверхні пластика і покриття, обумовлена міжмолекулярним взаємодією). Сьогодні всі виробники стали робити деталі з більш дешевих і складних для забарвлення пластиків, наприклад з поліпропілену або навіть з Поліацеталь. Радує тільки одне - виробники не забувають вказувати маркування типу пластику на задній частині практично всіх деталей. Для забарвлення таких матеріалів необхідні спеціальні грунти щоб забезпечити надійне зчеплення покриття з ними.
Але починати фарбування потрібно з підготовки поверхні пластика. Зазвичай за пластиком доглядають за допомогою спеціальних засобів, Всі кошти для цього можна & поділити на дві групи - силіконові склади і поліролі. У перших, як випливає з назви, міститься силікон, а другі є сумішшю восків і силіконів, це знижує адгезію і негативно впливає на можливість якісного фарбування деталей.
Послідовність робіт з фарбування пластику автомобіля: - Перед фарбуванням необхідно ретельно видалити силіконові і жирові забруднення з пластика засобами для видалення силікону. - Вишкуріть все глибокі подряпини. - Глянцеві деталі корисно заматірованной за допомогою скотч-брайт. - Грунтування відповідним грунтом. - Якщо залишилися подряпини шпаклювання і вирівнювання поверхні. - Фарбування обраним покриттям. При необхідності додатковий захист лаком. Найскладніше це підбір відповідних матеріалів для забарвлення. Як я вже зазначав вище пластик ABS можна фарбувати і без грунтування ЛФМ призначеними для фарбування пластиків. Але часто він зустрічається в суміші з PC (полікарбонат - хімічно нестійкий до розчинників), в цьому випадку рекомендую попередньо нанести будь-який грунт для пластиків. Це ж стосується багатьох інших пластиків, за винятком поліпропілену, EPDM (етилен-пропіленовиq каучук), поліамід, POM (поліацеталь). Для них рекомендую грунт Polisyl, він досить дорогий, але дає чудовий результат. Обраний колір найпростіше робити швидковисихаючими акриловими фарбами, застосовуваними, зазвичай, при фарбуванні автомобілів. Щоб деталь служила довго зверху її захищають двокомпонентними (з затверджувачем) акриловими або поліуретановими лаками. Лаки можуть бути як глянцевими так і матовими. Останнім часом & більшої популярності набуло покриття деталей салону автомобіля тактильним лаком (шовковисто-оксамитовим або гумовим на дотик), він надає деталям багатий зовнішній вигляд і приємні відчуття при торканні. В результаті багаторічного досвіду роботи з декорування різних пластиків ми зробили наступний вибір матеріалів для виконання даного завдання: 1. Грунт. Для пластиків ABS, PC (полікарбонат), PS (полістирол) - 1K грунт для пластика BRULEX. переваги; безбарвний, низьку витрату, швидка сушка (10 хв). Для складних в забарвленні палстіков PP (поліпропілен), POM (поліацеталь), PP-EPDM (модифікований поліпропілен) - 1K грунт для пластика Polysil. Переваги: хороша розтікання і легкість шліфування, залишається еластичним на весь термін служби пофарбованого вироби. Недоліки: висока вартість і, як наслідок, рідко зустрічається у продажу
Щоб вирішити проблему адгезії для складних пластиків нами розроблений спеціальний грунт на основі хлорованих поліолефінів - Полігал, що має & прекрасну адгезію до різних матеріалом, навіть до POM (поліацеталь)! Володіє високою еластичністю, навіть при негативних температурах.
Переваги: безбарвний або з металликом, хороша розтікання, швидка сушка (5-10 хв). Недоліки: тонкий шар - правду кажеш подряпини і ін.
2. Колірний шар - 1к акрилова база.
3. Лаки.
Глянцевий - 2к акриловий лак Глазурит HS 923-255.
Матовий - 2к акриловий лак 04М SCHRAMM Coatings GmbH.
Тактильний лак - 2к акриловий лак PD 89 Lankwitzer або поліуретановий PSSF-1/2 SCHRAMM Coatings GmbH.