"Колонізатори". Найпопулярніша гра в світі є у всіх ігротеках
"Тік-Так-Бумм" Не знаєш слова? Вибухни!
Труднощі вибору. Новачкам варто купувати ігри в магазині, де і коробку відкриту покажуть, і правила пояснять
1/3
Настільні ігри - це ціла культура. Адже вони зовсім не обмежуються звичними шахами-шашками-лото-доміно або дитячими "кинув кубик - походив". Навіть культова "Монополія" зараз вважається застарілою і не дуже-то цікавою - в ходу серйозні ігри, розраховані на дорослу аудиторію, де перед гравцями відкриваються неймовірні можливості.
Зараз, коли більшість домочадців весь вільний час проводять, утикаясь в екрани смартфонів, ноутбуків і телевізорів, настільні ігри - один з небагатьох способів просто зібрати сім'ю або компанію друзів разом. Але це ще не все: такі посиденьки можуть стати поштовхом для появи непоганий бізнес-ідеї, яка захопить на все життя.
ЯК СПРАВИ В УКРАЇНІ? За кордоном (в першу чергу в Німеччині, де настільні ігри особливо популярні) вже сформувалася культура настільних ігор. Люди розуміють, як в них грати, розбираються в розробників і авторів, розуміють, для чого ці ігри потрібні і на що вони витрачають гроші .
У нас же ринок настільних ігор тільки розвивається. У світі їх випущено вже 50 000, хоча культових всього близько 300. Український ринок видавцями і продавцями оцінюється поки що не найприбутковіший і перспективний, тому продати 1000 копій гри в рік вже вважається великим успіхом. Але рух в цій області вже помітно: наприклад, у Львові другий рік поспіль проходить виставка "Ігросфера", на яку стали звертати увагу не тільки українські та російські продавці і видавці, а й багато відомих європейських компаній. До того ж за останні 5-6 років в Україні сформувалося співтовариство запеклих ігроманів, які не тільки грають, але і випускають власний продукт.
СКЛАДНОЩІ ПЕРЕКЛАДУ. Крім, власне, продажу та видання ігор, українці заробляють на перекладі світових продуктів. Так, засновник видавництва "Третя планета" Ігор Гуров випустив локалізацію (тобто перекладений українською мовою варіант) культової карткової гри "Манчкин" (рольова гра-пародія). "Ми готувалися до випуску більше року. Спочатку над перекладом карток працювали професійні перекладачі, потім ми самі його дуже довго шліфували, намагаючись зробити якомога більше жартівливим і відповідним українській культурі. Деякі моменти так і не вдалося перевести адекватно - адже в оригіналі багато специфічних американських жартів, каламбурів, місцевого фольклору. Але в цілому локалізація вийшла вдалою, - каже Гуров. - Зараз шлях українських виробників ігор дуже тернистий і складний. Адже російські компанії, викуповуючи права н а гру, захоплюють "на всякий пожежний" і територію нашої країни. Ось чому виходить так мало популярних ігор на українській мові. А шкода - україномовні варіанти дуже затребувані нашими споживачами ".
ПОПУЛЯРНІСТЬ. Директор російського видавництва "Правильні гри" Іван Туловський розповідає: "Зараз, коли ми привозимо на європейську ігрову виставку коробку з новою грою, нам достатньо двох-трьох хвилин для пояснення основних правил. Люди все розуміють, тому що грають багато і приблизно розбираються в механіці різних ігор. А ось коли ми тільки починали, то на перших ігротеках (так називаються зустрічі, де люди можуть зібратися і пограти в ту чи іншу гру), відвідувачі після отримання карток відразу питали: "А де ж козирі?"
Виховані на класичних карткових "дурнях" і "п'яницю", багато хто навіть уявити собі не могли, що може бути інакше ". Сьогодні, кажуть фахівці, щороку випускається близько 700 ігор. На плаву, правда, залишається всього 50, які проходять перевірку часом . Наприклад, за кордоном деякі ігри через пару років можуть стати раритетом, тому що їх не перевипускають, вважаючи за краще створювати нові.
ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГУ. Іноді гра може стати рекламним майданчиком. Наприклад, будь-який бажаючий може купити право перебувати на одному з ігрових полів, замінивши одне з наявних підприємств своїм, або розмістивши свій логотип. Буває, що розробляються корпоративні ігри, де всі персонажі - співробітники компанії, кожен з яких має властивості, здатними впливати на хід гри. Так що варіантів безліч.
.jpg_06
_2
ДЕ МОЖНА ПОГРАТИ. Українські видавці і продавці ігр прекрасно розуміють, що настільні ігри - не самий ходовий товар. Багато в чому тому, що про них просто мало хто знає. Тому регулярно проходять ігротеки і навіть чемпіонати з окремих ігор. Знайти ігротеки в своєму місті просто: досить поцікавитися у продавців, де і коли можна пограти.
Один з організаторів київських ігрових посиденьок Максим Лещенко розповідає: "Наші зустрічі ми проводимо вже рік, по суботах, в одному з ресторанів. Зазвичай приходять людина 40-50, які грають до 22:00 або навіть до ранку. Відвідування ігротеки платне (25- 40 грн). Частина з цих коштів йде організаторам, на інші можна купити собі що-небудь в тому закладі, де проходить гра ". На таких ігрових посиденьках можна не тільки дізнатися про нові ігри, а й познайомитися з новими людьми.
Ще один варіант "спробувати" гру - сходити в ігрові або анти-кафе (тут платять не за їжу або напої, а за проведений там час): там настільні ігри є завжди.
Деякі продавці пропонують гри напрокат. Зазвичай вартість оренди на кілька діб становить близько 10% від ціни , Плюс застава в розмірі повної вартості. Розрахунок продавців простий: якщо гра сподобається, її викуплять для домашнього користування.
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
джерело: сьогодні ЯК СПРАВИ В УКРАЇНІ?