У фентезійному світі Кросмозе існує демонічне вимір. Що мешкають там демонам набридли міжусобиці, і, щоб хоч якось розважитися, вони побудували арену, де на потіху місцевим виступають викрадені з усіх частин Кросмоза герої. Лише самі славні бійці, зібравшись в команду, зможуть повернутися в реальний світ.
Жанр: тактична зі слайдами
Автор: Метью Бертьє
Художники: Олександр Папе, Едуард Гитонья
Видавець в Росії: «Фабрика ігор» 2017
Кількість гравців: 2-4
Вік гравців: від 14 років
Тривалість партії: 40 хвилин
Схоже на:
шахи
Rum & Bones (2015)
«Війни магів» (2012)
Текст: Юрій Ануфрієв, Єгор Юрескул
Фото: Леона Молотова
«Кросмастер Арена» спочатку з'явилася у вигляді колекційної карткової гри Krosmaga в світі комп'ютерних MMORPG Wakfu і Dofus. Гра розвинулася і стала окремим настільним продуктом, який завоював чималу популярність. Настільний Krosmaster - тактична гра, розрахована в першу чергу на протистояння двох суперників. Зав'язка проста: гравці збирають собі команду героїв (кросмастеров) і виставляють їх на Арену боротися за переможні очки ( «нашивки слави»). При бажанні можна грати втрьох і вчотирьох і навіть командами двоє на двоє, але найкраще правила працюють саме в дуелі.
Найважливіший аспект гри - правильний підбір команди до її початку. Кожна фігурка унікальна і має свої здібностями і тактичними перевагами: одні кросмастера атакують на великій дистанції або в ближньому бою, інші зцілюють союзників, треті переміщують фігурки по ігровому полю, четверті закликають собі підмогу ... У чомусь це схоже на шахи, тільки в « Кросмастер Арені »гравці самі вирішують, які фігури взяти в бій з декількох десятків варіантів. Мало оцінити атакуючий потенціал кожної окремої фігурки - важливо зрозуміти, як вони будуть діяти в команді. Оскільки фракцій і армій в грі немає, склад команди обмежується тільки фантазією гравця і його підходом до тактики. Ну і ще силою фігурок: все кромастери бувають шести рівнів, а загальний рівень команди не повинен перевищувати 12.
Після збору настає битва. Кожна гра проходить на спеціальній арені 12 на 12 клітин, заставленій деревами, кущами, товарними лотками і ящиками. Ці декорації потрібні не тільки для краси. Кожен елемент дає гравцям певні тактичні можливості. Наприклад, за деревами можна ховатися, а забравшись на ящик, герой збільшує радіус своїх атак. Всі елементи тривимірні; в базовій коробці лежать декорації з щільного картону, але окремим набором продаються пластикові коробки, кущі та дерева, а також металеві монети.
В цілому правила тут складніше, ніж у «Каркассона» або «манчкінів», але набагато простіше і логічніше, ніж у Warhammer або Malifaux
Кожен хід гравець активує всі свої фігурки і використовує доступні їм дії. Герої можуть переміщаються по полю, збирати гроші і, зрозуміло, завдавати шкоди опонентам. На відміну від інших дуельних ігор, «Кросмастер» націлений на тактику і грамотне використання можливостей. Елемент випадковості зведений до мінімуму. Фігурки переміщаються по клітинам, радіус всіх дій і атак відомий заздалегідь і також наочно вважається по клітинам, а кидків «на потрапляння» в грі немає як таких. Для перемоги гравець повинен найбільш грамотним чином витратити доступні йому дії і руху, щоб опинитися у вигідній ситуації або завдати шкоди фігуркам опонента.
Цікава особливість «Кросмастера», нетипова для подібних ігор, - система поліпшення героїв. Зазвичай в варгеймах гравці набувають додаткового спорядження і поліпшення для своїх персонажів і загонів перед грою. У «Кросмастере» ж героїв сняряжают і покращують прямо в процесі за зібрані на поле монети.
У кожного гравця на початку є 6 спеціальних жетонів - «нашивок слави» (вони ж переможні очки). Мета гри - відібрати у опонента все його нашивки. Для цього можна знищувати його кросмастеров, викуповувати у нього нашивки за ігрову валюту (гроші при цьому відправляються в банк) і користуватися іншими хитрими прийомами. Як тільки чужа команда залишається без слави, демони оголошують її програла.
В цілому правила тут складніше, ніж у «Каркассона» або «манчкінів», але набагато простіше і логічніше, ніж у Warhammer або Malifaux. Книга правил змушує згадати навчальний режим в комп'ютерних іграх. На кожній сторінці намальована карта: «Поставте фігурки тут і спробуйте походити ось так, а тепер побити ось так». Через кілька сторінок гравці вже готові до повноцінної грі. Однак тут, як і в шахах, вивчити і зрозуміти правила легко, а от навчитися перемагати - непросто.
Французькі настільні ігри славляться своїм зовнішнім виглядом, і «Кросмастер Арена» не виняток. Це дуже яскрава гра з відмінними компонентами і стильними мультяшними героями. Практично всі персонажі взяті з коміксів, мультфільмів або цифрових ігор всесвіту Krosmoz.
Настільний «Кросмастер» живе і розвивається: по ньому проводяться регулярні турніри, а вже цієї осені російських гравців чекають кваліфікаційні етапи до чемпіонату світу.
Підсумок: стильна і барвиста тактична гра з доступними правилами і хорошою турнірній підтримкою. Але головне, що вона поміститься на будь-якому журнальному столику, а партія займе не більш години.