/ Снряженіе військово-промислового комплексу рибалки / Купання залізного коня
Всі ми знаємо, що «машина любить ласку, чистоту і змазку». Але мити свій автомобіль потрібно не тільки тому, що після виїзду на природу він може бути сильно забруднений, але і тому, що науково доведено: миття своєї улюбленої машини заспокоює нерви і піднімає настрій.
Кожен автолюбитель помічав, що після того як помиєш автомобіль, вам здається що двигун працює тихіше і рівніше, та й життя стає красивішим. Так навіщо ж платити комусь за власне задоволення?
Здавалося б, чого хитрого в тому, щоб помити свій автомобіль. Однак хитрощів і нюансів багато. До того ж не у всіх є кошти для частої оплати автомийки, в багатьох населених пунктах автомийок і зовсім немає, не кажучи вже про те, що на полюванні чи риболовлі теж іноді доводиться мити своє авто.
Чи можна помити автомобіль за 10-15 хвилин всього двома-трьома відрами води - так запросто. Але зробити це швидко і досить якісно без хороших пристосувань практично неможливо. Для цього у вашому арсеналі поряд з бавовняною ганчіркою повинна бути хороша об'ємна губка (або шматок поролону). До губці додається пластикове відро, яке не шумить в салоні. Відро бажано підбирати не кругла, а овальної форми, на цей раз виходячи з ергономіки.
Для витирання кузова, а головне - стекол автомобіля найкраще використовувати шматок замшевої тканини або замшеве губку. І взимку і влітку потрібна щітка зі складаним ручкою. Взимку, щоб прибирати сніг і лід, а влітку, щоб видаляти бруд і мити автомобіль в недоступних місцях.
Ну і, звичайно ж, потрібен самий банальний набір автохімії. Плямовивідник - для оперативного видалення плям з оббивки і крісел. Для миття кузова підійдуть будь-які шампуні і автомобільні і навіть ваші особисті гігієнічні. Не можна тільки використовувати агресивні очисники кахлю, сковорідок і т.д.
Мити автомобіль належить зверху вниз. Починаємо з даху, потім промиваємо скла по периметру, потім кузов і в кінці колеса. Якщо автомобіль покритий засохлої брудом, то спочатку потрібно цю гряз рясно змочити і дати просочитися вологою. Коли бруд намокне і стане м'якою, тільки тоді її можна відмивати і не дряпати кузов.
Перша промивка «брудна». Ми змиваємо першим відром води основну бруд, що не розмінюючись на дрібниці. Поролонова губка вбирає в себе багато вологи і прекрасно видаляє бруд з автомобіля. Коли будете мити, то намагайтеся не залишати не промитих місць, тобто тих місць, по яких не «пройшла» губка. Головне бруд «поворушити» і потім вона буде легко змиватися. Там де ви не провели губкою по бруду, вона так і буде лежати на кузові як приклеєна.
Другим відром води вже обмиваємо автомобіль з шампунем. Не бійтеся застосовувати шампуні, від них тільки користь і ніякої корозії, як думають деякі автолюбителі, вони не дають. Шампунями набагато легше відмивати скла, на яких накопичуються масляні і кислотні плями і розбиті комахи. В принципі все можна відмити за допомогою твердості рук і звичайного шампуню, але іноді не зайвими будуть і спецзасоби. Такі є на всі випадки життя: від загиблих комах, асфальту або гудрону і т.д.
Намагайтеся автомобіль не мити на пекучому сонці, а робити це в тіні будівлі або дерев. На сонці волога буде швидко висихати, і ви просто не будете встигати машину начисто протирати. Крім цього сонце крізь нагріту воду, як через лінзу нагріває і руйнує фарбу.
Але якщо у вас немає інших варіантів, як мити на сонці, то мийте машину поетапно, спочатку одну сторону, потім іншу. Я, наприклад, спочатку промиваю все скла з одного боку і витираю їх насухо, потім промиваю лобове скло і протираю його, і так далі.
Після того як машину промили з шампунем, залишається сполоснути її чистою водою і протерти замшевою ганчіркою. Тільки замша може після протирання не залишити жодних слідів. Варто хороша замшева ганчірка (іноді це губка) досить дорого, але вона того варта і має довгий термін придатності.
Що стосується миття коліс, то обов'язково зсередини промивайте колісні диски, в які набивається бруд і стає просто кам'яної. Цей бруд порушує балансування коліс і таким чином ускладнює управління автомобіля і збільшує знос шин.
Взагалі-то занадто часто машину мити не варто, оптимально для теплої пори - 1-2 разів на тиждень. Якщо вона трохи запилилася - смахніте пил спеціальною щіткою або ганчіркою. Якщо на поверхні кузова є воскова плівка - зробити цю процедуру буде ще простіше. Що стосується миття автомобіля взимку, то мити автомобіль взимку теж обов'язково, але, зрозуміло, не так часто як в теплу пору року.
Взимку на автомобіль потрапляє багато різних хімічних реагентів і піску, якими посипають дороги. Всі вони роз'їдають фарбу і метал автомобіля і їх обов'язково потрібно змивати. Після миття потрібно все гумки на вікнах і дверях покрити воском, а ще надійніше виїхати з боксу на морозну вулицю, відкрити всі двері і дати волозі замерзнути. Процедура ця займає буквально 5-10 хвилин, але після неї гарантовано всі ваші вікна і двері будуть відкриватися.
Цим питанням задається будь-який автолюбитель. Якщо сказати коротко - мити двигун в принципі не обов'язково. Але ж двигун залитий брудом, або податком масла, по-перше, і очей не радує, а по-друге, чистий двигун вагомий аргумент при продажу автомобіля. Є і ще ряд несуттєвих плюсів. Брудний двигун більше перегрівається і посилено працює система охолодження. Відповідно чистий двигун менш пожежонебезпечний. Але на ці фактори мало хто звертає увагу.
Найголовніший чинник психологічний: коли піднімеш капот і бачиш брудний двигун, то буквально серце стискається. Хочеться двигун помити, адже інші щось миють. У більшості людей ця процедура проходить без наслідків, але є й зворотні приклади. До речі ми забули сказати і про плюси грядного двигуна.
Брудний двигун допомагає знайти патьоки масла, на чистому двигуні масло майже не видно. Останнє що ще можна сказати, так це те, що новий автомобіль з більшою часткою ймовірності можна безпечно піддавати цій процедурі, оскільки у нового авто напевно, вся проводка і інша електрика в порядку.
Отже, якщо ви вирішили мити двигун, як убезпечити себе від можливих проблем. Врахуйте, що в будь-якому випадку миття пов'язана з певним ризиком. І ризикувати чи ні - це вже ваша справа. Автомойщики теж знімають з себе відповідальність і так і кажуть: «Якщо що - ми не винні». Але в 99% випадків гірше, ніж просушка двигуна і продування свічок вам нічого не загрожує.
Якщо автомийка заслуговує на повагу, то можна мити там і платити за цю процедуру гроші, а можна спробувати промити самому. Такий досвід стане в нагоді вам в майбутньому, ви будете знати, як в принципі ваш автомобіль реагує на мийку двигуна і які у нього слабкі місця. Для цього ви повинні вибрати жаркий і сухий день і взагалі підготуватися до будь-яких неприємностей. Наприклад, до того, що вам доведеться чекати, коли просохне двигун кілька годин.
Якщо будете мити двигун самостійно, то ні в якому разі не робіть мийку під тиском. Така мийка, безумовно, хороша для кузова автомобіля, але промиваючи двигун, ви під тиском може загнати вологу туди, куди б вона ніколи не потрапила. Найбільш безпечним буде наступний порядок дій.
Етапи мийки двигуна
- Дайте охолонути двигуну до холодного стану. Врахуйте, що влітку це може зайняти дві години часу. Чим холодніше двигун, тим краще працює розчинник бруду, на гарячому двигуні він швидко випаровується.
- Зніміть плюс з акумулятора або зовсім зніміть акумулятор.
- Закрийте целофановими пакетами генератор, стартер, різні реле, сигналізацію та іншу електроніку. Найбільш важливі генератор і сигналка. Решта за бажанням.
- Окропити спецрозчином для мийки двигуна весь моторний відсік.
- Поки двигун «откісает» під впливом миючого складу, можна допомогти йому. Для цього деякі місця можна потерти вузької пензликом з довгою ручкою.
- Через 15-20 хвилин або слабким струменем зі шланга, або з обприскувача для рослин полийте двигун і видаліть з нього бруд.
- Залиште капот відкритим і дайте годину двигуну посушитися на сонці.
- Якщо є можливість, то продуйте все роз'єми і збризніть на них WD-40. Це ніколи буде не зайвим.
Отже, двигун мити можна і, напевно, навіть потрібно. В принципі сучасні автомобілі захищені від попадання води вологи в важливі механізми, але, жоден виробник все ж не рекомендує робити цю водну процедуру. З іншого боку, якщо ви станете мити двигун досить регулярно, і він буде стійко переносити водні ванні, то і ви набагато сміливіше будете переїжджати річки вбрід, в'їжджати в великі калюжі і на льодові переправи, які теж часто бувають з глибокої льодом. Одним словом, спробувати помити двигун хоча б раз варто і літо для цього найкращий період.
Костянтин Фадєєв
Так навіщо ж платити комусь за власне задоволення?