рестораны Кировограда

рестораны Кировоградской области

гостиницы Кировограда

гостиницы Кировоградской области

Лучший ресторан города где можно заказать фирменный шашлык и выбрать зал под настроение. Народный зал, Восточный зал, VIP зал а так же Большой зал - для отдыха с друзьями. Утомившись Вы можете заказать номер в гостинице. На выббор есть простой номер, полулюкс и люкс. Все это по разумным ценам. Подробнее смотрите на сайте.

установите флеш для просмотра анимации
установите флеш для просмотра анимации
Жемчужиной Кировоградщины называют наш ресторан.
Он удивляет посетителей своим архитектурным ансамблем,
неповторимым и своеобразным интерьером,
изысканным кулинарным ассортиментом.

работаем с 11.00 до 23.00, гостиница круглосуточно
Главная
Рецепты: Варенье | Выпечка | Компоты | Крем | Кулинария | Лобио | В мультиварке

Статьи

Вибір фільтрів для об'єктива

  1. Огляд: типи світлофільтрів
  2. Лінійні і кругові поляризаційні фільтри
  3. нейтральні фільтри
  4. Градієнтні нейтральні фільтри.
  5. Протитуманні і ультрафіолетові фільтри
  6. Теплі і холодні фільтри
  7. Проблеми використання фільтрів
  8. Вибір розміру фільтра для об'єктива

Світлофільтри як і раніше мають багато застосувань в цифровій фотографії і повинні бути важливою частиною екіпіровки будь-якого фотографа. Це можуть бути поляризаційні фільтри для зниження яскравості і підвищення насиченості або просто захисні фільтри для більшого збереження передньої лінзи. Дана глава познайомить вас з цими та іншими фільтрами, які не можна відтворити за допомогою цифрового редагування. Загальні проблеми та недоліки, а також розміри фільтрів обговорюються в кінці.

Огляд: типи світлофільтрів

Найбільш часто в цифровій фотографії використовують поляризаційні (лінійні або кругові), захисні (UV / haze), нейтральні, градієнтні і холодні / теплі або кольорові фільтри. Приклади використання кожного з них наведені нижче:

Тип фільтра Основне застосування Тип зйомки Лінійні і кругові
поляризаційні Зниження яскравості
Підвищення насиченості Небо, вода, листя
Ландшафт і пейзаж Нейтральні (ND) Збільшення часу витримки Водоспади, річки
в яскравому світлі Градієнтні
нейтральні (GND) Корекція сильних градієнтів освітленості
Зниження виньетирования Пейзаж в драматичному світлі Захисні
(UV / Haze) Підвищення прозорості на плівці
Захист передньої лінзи Будь-яка Теплі / холодні Зміна балансу білого Пейзаж, підводна зйомка
особливе освітлення

Лінійні і кругові поляризаційні фільтри

Поляризаційні фільтри ( «поляризатори») позначаються абревіатурою PL (C-PL). Це, мабуть, найважливіші фільтри в пейзажної і ландшафтної зйомки. Їх робота полягає в зниженні кількості відбитого світла, що потрапляє на сенсор камери. Аналогічно поляризующим очками, поляризатори додадуть небес глибшу синяву, зменшать яскравість і відображення від води та інших поверхонь, а також зменшать контраст між небом і землею.

два незалежних кадру, знятих один за іншим

Зауважте, як небо стає набагато більш синім, і як листя і каміння додають в кольорі. Інтенсивність поляризующего ефекту може бути змінена обертанням фільтра, хоча не має сенсу обертати його більш, ніж на півоберта (180 °), оскільки далі всіх можливих інтенсивності повторюються. Використовуйте видошукач або екран камери, щоб спостерігати за ефектом, який досягається обертанням поляризационного фільтра.

Ефект поляризації може значно посилюватися або слабшати в залежності від напрямку камери щодо сонця. Ефект посилюється в напрямку, перпендикулярному до сонячного світла. Це означає, що якщо сонце знаходиться в зеніті, максимальний ефект буде досягнуто в усіх напрямках.

Однак використовувати поляризаційні фільтри потрібно з обережністю, оскільки вони можуть негативно вплинути на знімок. Поляризатори істотно скорочують кількість світла, що досягає сенсора камери, часто на 2-3 f-ступені (від 1/4 до 1/8 кількості світла). Це означає, що ризик розмиття при зйомці з рук значно підвищується і в деяких випадках може зробити отримання знімків руху неможливим.

До того ж, використання поляризатора на широкоугольном об'єктиві може створити нерівномірне або штучно виглядає небо з видимим затемненням. На прикладі зліва помітні неоднорідність і надмірне затемнення неба.

Лінійні і кругові поляризатори: на сьогодні розроблено широке розмаїття кругових поляризаторів, які дозволяють системам замірювання і автофокусу камери функціонувати коректно. Лінійні поляризатори набагато дешевше, але не можуть використовуватися з камерами, в яких застосовується наскрізний (через об'єктив) метод визначення експозиції і автофокусу, званий також TTL (through-the-lens), - а він використовується практично у всіх цифрових дзеркальних камерах. Можна було б, звичайно, робити попередній експозамер і автофокус, але навряд чи це зручно.

нейтральні фільтри

Нейтральні фільтри позначаються абревіатурою ND (neutral density). Їх дія полягає в рівномірному зменшенні кількості світла, що потрапляє на сенсор камери. Вони корисні для отримання чималого часу експозиції, якщо його неможливо досягти інакше в діапазоні доступних апертур діафрагми (при мінімальній світлочутливості ISO).

Ситуації, в яких можуть стати в нагоді нейтральні фільтри:

  • Згладжування руху води у водоспадах, річках, океанах і т.д.
  • Досягнення меншої глибини різкості в дуже яскравому світлі
  • Зменшення дифракції (яка знижує різкість) за допомогою розкриття діафрагми
  • Розумієте або виключення рухомих об'єктів (таких як люди і машини)
  • Створення розмиття для передачі руху об'єктів (motion blur)
Світлофільтри як і раніше мають багато застосувань в цифровій фотографії і повинні бути важливою частиною екіпіровки будь-якого фотографа

фотографія з ефектом згладжування води внаслідок довгої витримки

Використовуйте нейтральні фільтри тільки тоді, коли це абсолютно необхідно, оскільки вони ефективно зменшують освітленість, яку можна було використовувати, щоб отримати більш коротку витримку (щоб заморозити рух), закрити діафрагму (для глибини різкості ) Або знизити чутливість ISO (щоб зменшити візуальний шум ). Крім того, деякі нейтральні фільтри можуть незначно змінити колірний баланс зображення.

Зрозуміти, наскільки зменшує освітленість той чи інший нейтральний фільтр, часом важко, оскільки виробники використовують різні формати позначень:

Ступінь зниження освітленості Hoya, B + W і Cokin Lee, Tiffen Leica f-ступені Частини 1 1/2 ND2, ND2x 0.3 ND 1x 2 1/4 ND4, ND4x 0.6 ND 4x 3 1/8 ND8, ND8x 0.9 ND 8x 4 1 / 16 ND16, ND16x 1.2 ND 16x 5 1/32 ND32, ND32x 1.5 ND 32x 6 1/64 ND64, ND64x 1.8 ND 64x

Зазвичай для більшості сцен на зразок водоспадів досить декількох ступенів діафрагми, так що більшість фотографів просто тримають при собі один або два різних нейтральних фільтра. Екстремальне придушення освітленості може дозволити досить тривалі витримки навіть в яскравий сонячний день.

Градієнтні нейтральні фільтри.

Градієнтні нейтральні фільтри позначають абревіатурою GND (graduated neutral density). Вони знижують ступінь освітленості зображення відповідно до м'яким геометричним шаблоном. Часом їх також називають «спліт-фільтри». Градієнтні фільтри ідеально підходять для зйомки сцен з простою геометрією світла, такий як лінійну зміну від темного до світлого, яке часто зустрічається в пейзажної і ландшафтної зйомці (внизу).

До появи цифрових камер градієнтні фільтри були абсолютно необхідні при зйомці драматично освітлених пейзажів. Цифрові камери дозволяють зробити два різних знімка і поєднати їх програмно, використовуючи лінійний градієнт. З іншого боку, застосувати таку техніку неможливо для швидко рухомих предметів або змінюється освітлення (якщо тільки не мати справи з одного експозицією, витягнутої двічі з файлу в форматі RAW , Але тим самим множаться шуми). Багато хто віддає перевагу використовувати GND, щоб бачити, яким буде підсумкове зображення, в видошукачі або на ЖК-екрані.

Існує широке розмаїття градієнтних фільтрів. Найбільш важливим параметром є швидкість зміни від світлого до темного, що зазвичай називають «м'якою» або «жорсткої» гранню для поступового або більш різкої зміни, відповідно. Вибирають їх, виходячи з того, наскільки різко змінюється освітленість сцени, де різкий перехід від темної землі до яскравого неба може зажадати більш жорсткого фільтру, наприклад. Інакше, затемнення може бути круговим, щоб додати або відняти світла на краях зображення (виньетирование).

врахуйте: на наведених діаграмах білий означає прозорий, що пропускає 100% світла

Використання фільтра має на увазі акуратність і зазвичай вимагає штатива. М'який фільтр зазвичай більш гнучкий і толерантний до неточностей. З іншого боку, м'яка грань може привести до зайвої затемнення або освітлення поблизу зони переходу освітленості, якщо цей перехід різкіше, ніж фільтр. Варто також взяти до уваги, що вертикальні об'єкти, що перетинають зону переходу, можуть виявитися неприродно темними.

Зверніть увагу на те, як верхівки каменів стають ненатурально чорними;
найчастіше при використанні градієнтних фільтрів цього ефекту уникнути неможливо.

Проблема термінології м'якого і жорсткого переходу полягає в тому, що вона не стандартизована і варіюється у різних виробників. Те, що одна компанія назвала м'яким фільтром, інша назве жорстким. Тому має сенс розглядати кожен фільтр індивідуально, щоб оцінити його тип. Більшість виробників демонструють на своїх сайтах приклад фільтра.

Другою важливою характеристикою є різниця між пропуском світла на кінцях градієнта (в наведених вище прикладах між верхньою і нижньою частинами). Ця різниця виражається в тих же термінах, що і для нейтральних фільтрів з попередньої глави. «0.6 ND» в цьому випадку означає на 2 f-ступені (1/4) менше світла, що пропускається на затемненні, ніж на світлій частині фільтра. Аналогічно, 0.9 ND означає на 3 f-ступені менше світла (1/8) на одній стороні. Для більшості пейзажів досить 1-3 f-ступенів.

Протитуманні і ультрафіолетові фільтри

Сьогодні UV-фільтри в-основному використовують для захисту передньої лінзи об'єктива, оскільки вони прозорі і не вносять помітних змін в зображення. Для плівкових камер ультрафіолетові фільтри зменшували серпанок і підвищували контраст, мінімізуючи потрапляння ультрафіолетового випромінювання на плівку. Проблема з ультрафіолетовим світлом в тому, що він невидимий для людського ока, але часто, коли сонце в імлі, значна кількість ультрафіолету розсіюється в атмосфері і впливає на експозицію, зменшуючи контраст. На щастя, сенсори цифрових камер настільки менш чутливі до ультрафіолету, ніж плівка, що фільтрувати його більше немає необхідності.

На щастя,   сенсори цифрових камер   настільки менш чутливі до ультрафіолету, ніж плівка, що фільтрувати його більше немає необхідності

UV-фільтр 77 мм

Однак ультрафіолетові фільтри потенційно здатні знизити якість зображення, додаючи відблиски, змінюючи відтінки кольору або знижуючи контраст. Багатошарові фільтри практично позбавлені відблисків, і збереження фільтра в чистоті мінімізує втрати якості зображення (хоча навіть невидимі мікроподряпини вплинуть на різкість і контраст). Високоякісні ультрафіолетові фільтри не вносять ніяких змін в співвідношення кольору.

Для цифрових камер переваги ультрафіолетового фільтра (захист) на противагу потенційним втрат в якості зображення є предметом частих дискусій. Для дорогих об'єктивів фактор захисту найчастіше є визначальним, оскільки набагато простіше замінити фільтр, ніж полагодити об'єктив. Однак для об'єктивів середнього класу або компактних цифрових камер захист набагато менш важлива, і вибір визначається скоріше особистими перевагами.

Ще одне міркування полягає в тому, що захисні фільтри можуть підвищити продажну вартість об'єктива, зберігаючи його передню лінзу в незайманому вигляді. У цьому сенсі захисний фільтр може навіть розглядатися як підвищувальний якість зображення (в порівнянні з незахищеним об'єктивом), оскільки він може бути легко замінений, як тільки стане помітно впливати на зображення.

Теплі і холодні фільтри

Теплі і холодні фільтри змінюють баланс білого світла, що досягає сенсора камери. Це може бути як засобом корекції неприродного співвідношення кольорів, так і засобом створення такого, наприклад, додаючи теплоти в хмарний день, щоб він виглядав як на заході.

Це може бути як засобом корекції неприродного співвідношення кольорів, так і засобом створення такого, наприклад, додаючи теплоти в хмарний день, щоб він виглядав як на заході

Помаранчевий світло на знімку вгорі викликаний монохроматичними вуличними ліхтарями;
при такому типі джерела освітлення практично ніяка корекція балансу білого
нездатна відновити повний колір.
Холодний або спеціальний фільтр вуличного освітлення можна застосовувати
для відновлення кольору при інших джерелах освітлення.

Такі фільтри істотно втратили свою важливість з приходом цифрових камер, оскільки вони автоматично коректують баланс білого, і він може бути скоректований згодом вручну при зйомці в файл формату RAW . З іншого боку, деякі ситуації можуть як і раніше вимагати кольорових фільтрів, такі як незвичайне освітлення (на наведеному вище прикладі) або при зйомці під водою, оскільки велика кількість монохроматичного світла унеможливлює відновлення кольору без появи великої кількості шумів в окремих каналах кольору.

Проблеми використання фільтрів

видиме виньетирование,
викликане фільтром

Слід використовувати фільтри тільки в разі потреби, адже вони можуть також негативно вплинути на зображення, оскільки вносять додатковий шар скла між сенсором камери і предметом зйомки і в результаті можуть знизити якість зображення. Зазвичай це проявляється у формі зміни співвідношення кольору, зниження локального або загального контрасту, а також появи або збільшення числа відблисків , Викликаних світлом, непередбачено відбилася всередині фільтра.

Фільтри можуть також викликати фізичне виньетирование (затемнення на краях зображення), якщо їх оправа виявляється на шляху світла, що потрапляє в об'єктив (на прикладі праворуч). Ця віньєтка викликана розміщенням поляризационного фільтра поверх захисного при використанні ширококутний об'єктив, що викликало потрапляння оправи зовнішнього фільтра в кадр. Накладення фільтрів може посилити всі вищеописані проблеми.

Вибір розміру фільтра для об'єктива

Існує два основних види фільтрів: нагвинчують і накладні. Останні надають велику гнучкість, оскільки можуть бути використані практично з будь-яким об'єктивом, проте їх використання може також опинитися і більш обтяжливим, оскільки їх доведеться тримати перед об'єктивом. З іншого боку, існують набори для фіксації фільтрів, які можуть спростити процес. Нагвинчують фільтри можуть забезпечити герметичне з'єднання, необхідне для захисту, і не можуть бути випадково зрушені в процесі експозиції. Основним недоліком є ​​фіксований діаметр різьби.

Розмір Навинчивающийся фільтра виражається його діаметром, який відповідає діаметру передньої кромки об'єктива, зазвичай вказаною на ньому. Цей діаметр виражається в міліметрах і як правило варіюється від 46 до 82 мм для цифрових дзеркальних камер. Перехідні кільця можуть дозволити використовувати на даному об'єктиві фільтр з більшим чи меншим діаметром, однак зменшення діаметра може викликати серйозне виньетирование (оскільки фільтр може заблокувати світло на краях лінз), а збільшення діаметра означає, що фільтр виступає за краї об'єктива (і вносить потенційні незручності) .

Висота оправи фільтру теж може бути важлива. Для використання на ширококутних об'єктивах без віньєтування розроблені ультратонкі і інші спеціальні фільтри. З іншого боку, вони можуть коштувати значно дорожче і часто не мають передній різьблення для накладеного фільтра (а іноді і простору для кріплення кришки об'єктива).

Новости

Rambler's Top100 © 2008-2017 Graalstudio.com