У 2009-му «Ігроманія» поставила першої частини Plants vs. Zombies дев'ять балів і привласнила нагороду «Казуальна гра року». Продовження з'явилося лише через чотири роки, і хоча зараз термін здається не таким вже довгим, легіони шанувальників чекали другу частину настільки сильно, ніби мова йшла про Half-Life 3. Розуміючи, який потужний козир у неї на руках, Electronic Arts не поспішала догоджати фанатам . Воно й правильно, хороші речі швидко не робляться.
PvZ спочатку портувала на все, що тільки можна (обділеними залишилися лише холодильники та хлібопічки), а потім випустили Plants vs. Zombies: Adventures для користувачів Facebook. Вона виступила проміжною ланкою між двома іграми, познайомила гравців з новими рослинами і системою мікроплатежів, яка стала невід'ємною частиною серії.
Городні війни: повернення
Сиквел поширюється за схемою free-to-play, тобто завантажити його з App Store можна даром. Мабуть, Electronic Arts залишилася задоволена результатами Real Racing 3 і вирішила далі рухатися в цьому напрямку. Частина контенту гри доступна тільки за реальні гроші, а кнопка «Магазин» займає важливе місце в головному меню.
Проте всі рівні в Plants vs. Zombies 2 безкоштовні. Звичайно, при бажанні можна витратитися на рослини, ігрові монети, а також різні поліпшення, але, як показала практика, толку від цього нуль - всі рівні від початку розраховані на базові саджанці.
Не вір, не бійся і плати
У порівнянні з першою частиною гра набула більш-менш адекватний сюжет. Відтепер зомбі не просто штурмують галявину, дах або басейн гравця в надії покуштувати хазяйських мізків, але ще і мстять за пережиті в минулих випусках приниження.
• У найдраматичніші моменти на екрані твориться безлад і розлітаються на шматки зомбі-курчата, розстрілювали квітами-електрошок і саджанцями-вогнеметами. І повірте, друзі, ними звіринець не обмежується!
Друг головного героя, Божевільний Дейв (його складно забути!), На початку кампанії з'їдає тако - настільки смачне, що сідає в свій фургончик, переобладнаний в розумну машину часу, і відправляється в минуле, ну ... щоб ще раз з'їсти апетитне мексиканське блюдо. Однак через помилки в розрахунках машина часу відмотує назад не хвилину, а цілі століття, заносячи героя в реалії Стародавнього Єгипту з запечатаними в саркофаги живими мерцями.
Всього в PvZ 2 три історичні періоди - названий Стародавній Єгипет, ера піратів і Дикий Захід. На підході четвертий світ: після проходження сюжетної кампанії ви отримуєте записку від професора Зомбосса, який виступив головним лиходієм в першій частині. Він закликає гравців в Far Future, населений нанотехнологічних мерцями четвертий світ, який стане доступний з дня на день.
На кожному етапі вас чекає унікальний набір ворогів, серед яких є такі сміховинні герої, як зомбі-тапери з саморушним піаніно, злодійкуваті зомбі-папуги, реактивні зомбі-ковбої, зомбі-археологи, гарматні ядра у вигляді зомбі і зомбі-карлики верхом на роботизованих зомбі-биках. Особливо кумедно виглядають сільські жителі, обвішані курчатами-монстрами, які рвуться в бій після першого плювка горохом в свого господаря.
• Головні герої: Божевільний Дейв і його машина часу Пенні з просунутим ІІ.
Кожен «часовий період» являє собою карту місцевості, як в Adventures, з центральної стежкою і спочатку заблокованими апендиксами - тупиковими відгалуженнями із захованими бонусами у вигляді тих самих «платних» рослин. На жаль, банальним стусаном з ноги відкрити двері багатства не вийде. Доведеться або відступ и пать реальних грошей, або наловити ключиків випадають з ворогів в міру подолання основних рівнів. Тим, у кого зараз в голові запалилася лампочка «фарм», скажімо: откривашек тут видають стільки, що в якийсь момент їх стає нікуди дівати. Головне - набратися терпіння і повністю пройти PvZ 2.
Просто так, заради задоволення, пробігтися по всіх випробувань (їх всього-то три десятка) можна за вечір. Однак огляд околиць - лише початок гри. Після того, як ви закриваєте локацію, на всі її етапи видається по три завдання в дусі «використовуй не більш дюжини рослин», «убий десять зомбі за п'ять секунд» чи «не втрать жодної квіточки». На словах здається легко, на ділі - ставить ігровий процес догори дригом, перетворюючи PvZ 2, напевно, в найбарвистішу і динамічну головоломку наших днів. Причому, всі завдання вирішуються виключно «безкоштовними» саджанцями, треба лише напружити звивини.
Тіла зомбі піддобрять галявину
У грі дебютували добрива (Plant Food), що збільшують потужність рослин. Наприклад, якщо згодувати посилення захисного горіху, то він одягнеться в сталеву броню. Вогнедишний квітка заллє вогнем поле 3х3, розташоване перед ним. Кавунова катапульта вистрілить снарядами по всім зомбі на рівні. Горохострел зарядить серією з дробин, а наостанок кине особливо потужну горошину.
• Вагонетки, на яких стоять рослини, можна зрушувати вгору і вниз уздовж рейок. Садити на залізниці нічого не можна, тому рослини для вагонеток треба вибирати з розумом!
Випадають добрива з повалених зомбі, але автори на всякий випадок додали можливість купити за чотири долари квітка, що генерує бонуси так само, як соняшники виробляють сонечка (головний в PvZ ресурс, на них купуються рослини перед початком раунду). Правда, як і з усім іншим платним контентом, сенсу в цьому ніякого.
З'явилося три навички, що дозволяють швидко вбивати зомбі контекстними рухами. Перший дозволяє «відщипувати» ворогам голови, зводячи пальці на шиях мерців, другий - підсмажувати їх за допомогою електрики, переводячи заряд від одного упиря до іншого, ну а третій дає можливість просто викидати зомбі за межі екрану. Завдяки подібним аркадні елементів геймплей став більш насиченим і бадьоріше.
З продовження зникли багато фірмові риси першої частини: міні-ігри «Я, зомбі» і «крушітель ваз», дзен-сад, в якому можна було налагодити свій бізнес з продажу рослин, нічні рівні і гриби, епізоди з басейном і туманом, зомбі -бобслеісти і мертвий ледоукладчік. Але переживати не варто, натомість автори склали багато дотепного контенту, сприйняття якого погіршує лише сильна тяга гри до мікроплатежів.
Проте очевидно, що PvZ 2 довго доводили до розуму і сиділи над її балансом - завчені в минулій частині тактики тут не працюють. З'явилося дуже багато непередбачуваних ворогів, нових рослин і додаткових можливостей, включаючи рухомі вагонетки, на які можна поставити капусту-боксера і пальцем водити по рейках, вибираючи підгнилих жертв на потрібних стежках. І в процесі все це не виглядає для вас дурістю, а зовсім навпаки - здається страшно важливим і цікавим.
Це, взагалі, головне досягнення гри: чи не помінявшись за своєю суттю, вона захоплює з настільки ж страшною силою, що і перша частина чотири роки тому. Що ще можна вимагати від сиквела?
реіграбельность:
Класний сюжет:
оригінальність:
Легко освоїти:
Звук і музика:
7
Інтерфейс і управління:
9
Дочекалися?
PvZ 2 з боку виглядає як велике доповнення до першої частини, змушує платити за віртуальне добро і на сьогоднішній день доступна тільки власникам техніки від Apple. Але варто пограти в неї особисто, як розумієш - перед тобою еталон казуальних tower defense і просто дуже приємна і весела гра.
Рейтинг «Манії»: 8,0
«Дуже добре»
Що ще можна вимагати від сиквела?