- Дизайн-маркети і дизайнерські виставки-продажу
- «Традиційні» виставки-ярмарки ювелірних виробів
- Дизайнерські магазини / інтернет-магазини, цілком спеціалізуються на прикрасах
- Російські дизайнерські магазини, шоуруми і інтернет-магазини прикраси
- Міжнародні дизайнерські інтернет-магазини прикрас
- Дизайнерські магазини, шоуруми і інтернет-магазини змішаного формату (одяг і прикраси)
- Інтернет-вітрини ( «маркетплейси») для розміщення / продажу хендмейд і дизайнерських робіт
- Російськомовні маркетплейси з продажем прикрас індивідуального дизайну
- Міжнародні маркетплейси, де продаються прикраси
На яких російських і зарубіжних майданчиках продаються дизайнерські ювелірні вироби ручного виготовлення? Це питання однаково актуальний як для покупців, яких не влаштовує асортимент мережевих магазинів, так і для авторів перспективних брендів, роботи яких не вписуються в лінійки згаданих вище торгових точок.
Ми постаралися класифікувати всю накопичену за останній час інформацію, і дбайливо передаємо її всім зацікавленим (тобто вам, читачі). Ця стаття буде оновлюватися в міру появи нових корисних майданчиків. Якщо якісь цікаві місця ми упустили, то будемо вдячні за підказки і доповнення!
Дизайн-маркети і дизайнерські виставки-продажу
Особисто розглянути і вибрати щось особливе (а також постояти зі своїм «товаром» і поспілкуватися з проходять повз покупцями) допомагає винахід недавніх років - численні дизайн-маркети (попросту - ярмарки). Особливо рясніють подібними майданчиками, частина з яких має «поп-ап» (раптово виникає без особливого плану) характер, великі міста на зразок Москви і Петербурга. Однак віднедавна смак до неформальних «торговим тусовок», яке збирає в своїх рядах передових жителів і гостей, відчули і інші міста.
Професійні виставки-продажу сучасних дизайнерських прикрас - поки що явище рідкісне. Два рази пройшла в Москві Bijoly обидва рази не зібрала відвідувачів (наш репортаж з першої Bijoly 28-29 листопада 2015). Інша спроба - JeWEekend від спільноти « нові ювеліри »- поки пройшла (в Петербурзі) всього лише раз, в травні 2016 (наш репортаж з першого JeWEekend-а в травні 2016 )
Найвідоміші дизайн-маркети, де продаються прикраси:
- щоквартальні фестивалі на відкритому повітрі від журналу Seasons of Life , Що проходять кожен раз на різних майданчиках (ось наш репортаж з останнього літнього )
- фестивалі Ламбада-маркет - зазвичай проходять влітку у вихідні також на відкритих майданчиках, наприклад - Червоному Жовтні
- ле Пікнік - менший за масштабами, але також цікавий дизайн-маркет зі своєю історією і аудиторією
- Concept Market - молодий, але відразу став одним з найяскравіших подій для «неформату» аудиторії - також представляє цікаві добірки прикрас в альтернативному стилі ( наш огляд concept market - червень 2016)
- ArtFlection в Москві, який також іноді проводиться в Петербурзі - один з найпомітніших і великих маркетів хенд-мейд речей і прикрас
- Sunday Up Market - ритейловий бренд дизайнерського одягу зі своїми магазинами в великих ТЦ, який також проводить літні фестивалі на відомих московських майданчиках. У числі місць проведення значаться також Санкт-Петербург, Казань, Самара, Єкатеринбург, Ростов-на-Дону і Воронеж
- У Єкатеринбурзі Sunday up market трансформувався в новий власний проект Sandarina market
- Популярний маркет в Казані - openspacemarket
- На Уралі (Єкатеринбург і Челябінськ) також набирає популярність ще один дизайнерський ювелірний проект - дорогоцінні фестиваль ( наш репортаж ), З осені 2016 перейменований в Jewelry Space
- арт-проект хенд-мейд виробів « Інші речі », Який існує з 2006 року і об'єднує дизайнерів різного профілю. Ярмарки проводиться в різні пори року
- і також безліч різноманітних інші «маркетів», стихійно або планово виникають на відкритих міських майданчиках (наприклад, «Дуняша» на Артплей).
Як правило, оренда місця для дизайнера - платна послуга (хоча і не така дорога в порівнянні з «традиційними» виставками-ярмарками). На деяких маркетах буває передбачена і вхідна плата для інших відвідувачів.
«Традиційні» виставки-ярмарки ювелірних виробів
На будь-який ювелірній виставці, від великих «промислових» до середніх «ремісничих» і навіть геммологических, можна зустріти авторів зі своїми прикрасами. Дизайнери на традиційних ювелірних виставках будуть швидше за все більш «досвідчені» - з грунтовним професійним стажем і іменем, вартість участі для них - вище, тривалість - декілька днів (на відміну від одноденних маркетів), відвідувачі - старші за віком, а обстановка - звичайно серйозніше ( скляні вітрини як мінімум). Ну а в іншому, зустріти прикраса мрії (або улюбленого покупця) можна з точно такою ж вірогідністю і там.
Описи відомих московських виставок (від найбільшого галузевого Джунвекса до виставок середньої величини - Симфонії самоцвітів або Самоцвєтів на Кузнецькому) можна в нашому розділі Ювелірні виставки та події . Поступово ми плануємо додати сюди опису виставок Санкт-Петербурга та інших великих міст.
Дизайнерські магазини / інтернет-магазини, цілком спеціалізуються на прикрасах
Тут ми говоримо про повноцінні магазинах, які закуповують у ювелірів товар (або беруть на реалізацію), і продають його від імені магазину. Уточнюємо цей момент, оскільки в подальших розділах цієї статті піде мова про інтернет-вітринах, що мають іншу техніку продажів.
Російські дизайнерські магазини, шоуруми і інтернет-магазини прикраси
- Дизайнерський магазин-шоурум N1 - був відкритий в центрі Москви студентами курсу «Ювелірний дизайн» Британки в кінці 2017
- У 2017 в Москві також відкрився новий «концептуальний магазин прикрас» Nola_Moscow (Сайт з адресою шоурума )
- З 2017 го поєднує продаж через інстаграм і в реальному шоурумі затишна колективна марка Koko-room
- магазин-комуна « дванадцять » , Відкритий навесні 2016 року декількома авторами молодих марок прикрас. Дизайнери самі облаштували приміщення на Великій Бронній, 23 в Москві, де за власним проектом красиво розмістили свої марки ( наш репортаж з відкриття ). А в жовтні 2016 відкрився і другий магазин за тією ж адресою, який назвали « амперсанд » , І де будуть продаватися заручні прикраси
- один з найбільших і «досвідчених» - інтернет-магазин дизайнерських прикрас Poison drop
- ( ! з березня 2017 призупинив роботу ) Дизайнерські прикраси і біжутерія Magia di gamma
- інтернет-магазин і два магазини в Москві, де продаються мінімалістичні прикраси, « Сахарок »( докладніше про «Сахарці» в нашому каталозі ). Цей магазин дуже чітко витримує свою «лаконічну» концепцію і працює тільки з дизайнерами за даним напрямком
- Шкатулка Бенці - авторський проект, господиня якого відбирає дійсно гідні роботи, і з дуже великою любов'ю розповідає про творців представлених в її магазині прикрас
- Friscoshop - прикраси з усього світу, в тому числі - російських дизайнерів
- Форма & Зміст (на фейсбуці ) - сміливий проект, онлайн-магаазін, мета якого - познайомити російську публіку з найцікавішими дизайнерськими течіями усього світу
- інтернет-магазин ювелірних прикрас російських дизайнерів The drolling stones - докладніше в нашому каталозі
- MORE - концептуальний бутик прикрас в Петербурзі (Горохова, 42)
- Laboratory (Також Петербург) - бутик концептуальних прикрас з різних країн
- Fancy Box - інтернет-бутік з декількома добірними дизайнерськими марками середнього і вище цінового рівня ( «найдивніше, яскраве і індивідуальне»),
Міжнародні дизайнерські інтернет-магазини прикрас
наведемо також приклад міжнародного інтернет-магазину дизайнерських прикрас.
- Plukka.com - «люксова» майданчик для продажу ювелірних прикрас тільки тими дизайнерами, які були ретельно відібрані менеджментом майданчика. Про неї ми писали в нашій статті .
- Swoonery - незвичайний проект з автоматизованим сервісом з підбору прикрас
- No gram - онлайн «хмара» (як називають свій майданчик самі творці) з Італії, де можна купити або продати сучасні арт-прикраси
Дизайнерські магазини, шоуруми і інтернет-магазини змішаного формату (одяг і прикраси)
Продають цікаві прикраси також дизайнерські магазини і інтернет-магазини загального плану. Ювелірні вироби в них можуть знаходитися як доповнення до основного асортименту - дизайнерському одязі, взутті або сувенірів:
- з грудня 2017 в Москві на Великій Садовій, 5 працює творча майданчик для дизайнерів одягу і прикрас SoulMate , Організована автором ювелірної марки Gohfeld Jewellery Оксаною Гохфельд і її дочкою Світланою Пєсковій ( наша новина )
- деякі дизайнери марок співпрацюють з інтернет-магазином брендового одягу та аксесуарів Клік-бутик , Які мають розділ прикраси
- інтернет-магазин дизайнерських преміум-колекцій одягу та аксесуарів aizel.ru також розвиває розділ з іноземними та російськими марками прикрас
- відкритий в жовтні 2015 року інтернет-бутік незвичайних подарунків середнього і преміум класу Carussel , В асортименті якого - багато прикрас, і представлені тільки російські бренди
- також недавно був відкритий і магазин дизайнерського одягу « шафран «, Де є і колекція авторських прикрас
- 8-store (Петербург) - одяг та аксесуари від російських брендів
- все більше марок молодих російських дизайнерів прикрас додається в онлайн-супермаркеті names.ru
Цікаве явище також сьогодні - шоуруми з різною спеціалізацією, де в тому числі зараз прийнято виставляти дизайнерські прикраси. Ось приклади таких шоурумів:
- унікальний в своєму роді проект гаражних розпродажів « своя полку ». Являє собою магазини на Кольоровому і в Артплей (статус Кольорового в даний момент визначається - магазин може змінити власників), де автор може орендувати полку (або вішалку) для виставлення своїх робіт (строком від тижня і більше), призначити ціну, і після продажу - отримати свою виручку. Ніяких комісій з продажів, за винятком оренди полки, не передбачено. До речі, за «вільними полками» вибудовується ціла черга, і для запису в неї потрібно відправити запит організаторам ([email protected]). Дизайнерські прикраси підійдуть під тариф «Майстер» або «Hand Made» - полки від 450 до 600 рублів в тиждень
- Ряд молодих дизайнерських марок співпрацює з шоурума Mazel Tov Studio (Електрозаводська, 21) - місцем, об'єднуючим фотостудію, шоурум і арт-майданчик. Тут можна домовитися про виставлення своїх робіт, а заодно і зробити красиву фотосесію
- Шоу рум Style Me Up розташований в самому центрі Москви - на Малій Дмитрівці, там також представлені дизайнерські прикраси
Інтернет-вітрини ( «маркетплейси») для розміщення / продажу хендмейд і дизайнерських робіт
На нашу думку, це найцікавіший канал продажів для авторів і тих, хто шукає щось незвичайне. Серед онлайн майданчиків різного типу, що спеціалізуються на хендмейд і близьких темах, намічається серйозна конкуренція і прогнозується помітний ривок у розвитку.
Схема взаємодії з продавцями на більшості цих порталів стандартна. Власник бренду відкриває (реєструє) свій магазин на сайті (різні ресурси називають це різними термінами - магазин, шоурум, вітрина і так далі), заповнює його товарами, і починає продавати. Покупець, знайшовши щось цікаве, перераховує передоплату, і отримує від продавця посилку із замовленням. Як правило, плату ресурс стягує тільки з продавців, для покупців виробів ніяких комісій немає. Об'єднує ці майданчики один юридичний момент: вони заявляють, що не несуть відповідальності за продавців, і лише надають «житлоплощу» і «комунальні послуги». Всі взаємодія продавців і покупців відбувається безпосередньо.
Російськомовні маркетплейси з продажем прикрас індивідуального дизайну
livemaster.ru - великий і активно відвідуваний (денна аудиторія вимірюється кількома сотнями тисяч) ресурс, більше відомий як «ярмарок майстрів». По суті, це головний ресурс рунета по «хостингу» авторських виробів самого різного плану, включаючи і ювелірні. Більшість відомих нам «індивідуальних» ювелірних дизайнерів хоча б про всяк випадок заводить на ньому аккаунт, вказуючи його на візитках як шоурум або іноді - основний свій магазин. Майстер, який відкрив на ресурсі магазин і збирається продавати роботи, повинен придбати так звану «клубну картку» на певний термін (1,2,3,4 або 6 місяців). Місячна вартість клубної картки прив'язана до кількості викладаються виробів, і оцінюється в межах від 60 рублів (за 13 робіт) або 120 рублів (за 25 робіт) до 1700 рублів (за 500 робіт). Перші 2 роботи можна викласти безкоштовно. Після закінчення оплаченого строку дія карти припиняється, і потрібно придбати нову.
lmbd.ru - перша сучасна онлайн-майданчик (2015 рік) дизайнерських речей з хорошим розділом прикрас, яку запустили на базі однойменного самого популярного в Москві дизайн-маркету ( «Ламбада»).
Ringmart.ru - зовсім нова (2016 рік) майданчик - ювелірний арт-маркет, де представлені авторські ювелірні вироби та ексклюзивні прикраси ручної роботи. Засновники прагнуть зібрати тут всіх найвідоміших дизайнерів прикрас найрізноманітніших стилів. Майданчик надає послугу «зміни прикрас» (при замовленні - змінити метал або камінь), а також замовити прикраса за власним проектом.
Нижче наведемо ще кілька схожих за типом, але менш великих хендмейд майданчиків, де можна продати або купити прикраси. Виставлені в біжутерних секціях цих ресурсів роботи, правда, досить далекі від визначення «ювелірних». Швидше це чистий хендмейд, милі штучки з недорогих матеріалів (сутаж, бісер, полімерна глина і подібні техніки). До речі, вони безкоштовні для продавців:
hand-made.ru - безкоштовна майданчик, де можна створити свій магазинчик і вести блог. Власники ресурсу в правовій секції також попереджають: «На даний момент сайт працює в тестовому режимі і до виходу з Бета-режиму не гарантована його працездатність і збереження даних».
in-dee.ru - ще одне аналогічне і теж безкоштовне співтовариство, але з більш цікавим дизайном і фотографіями. У розділі «Прикраси» є розбивка за видами і типами.
navkusicvet.net - тут є розділ «Авторські прикраси», але робіт там виставлено трохи.
Міжнародні маркетплейси, де продаються прикраси
etsy.com ( «Купуйте безпосередньо у людей з усього світу») - найвідоміша спеціалізована хенд-мейд майданчик, на якій дизайнери заводять акаунти і особисто виставляють на продаж свої роботи. До речі, вважається, що до сих пір на ній мало представлені російські ювелірні дизайнери. Майданчик отримує комісію з продажів і дуже активно розширюється по всьому світу, продовжуючи швидше інвестувати, ніж заробляти. Останнім часом засновники етсі почали відчувати фінансові труднощі, а дизайнери - висловлювати невдоволення тим, що їх витісняють і фактично розоряють магазини, які видають масово вироблену і природно дешевшу продукцію за «хендмейд».
amazon.com - найбільша в світі універсальний майданчик по обороту серед продають товари і послуги через інтернет. Майданчик практикує різні механізми роботи з продавцями виробів. Наприклад, можливість вибору між прямим взаємодією продавця і покупця (отримання замовлення в своєму магазині на амазон і відправка товару безпосередньо замовнику), або «делегування» цієї функції Амазонії. В останньому випадку замовлення будуть обробляти співробітники амазона, товар буде зберігатися на складах майданчики, і що приблизно в 2 рази знижує прибуток продавця. У будь-якому випадку амазон ставить своїм пріоритетом задоволеність покупця, все повинно працювати як годинник, і продавець повинен дотримуватися чітких правил. Правило гарантованого повернення товару протягом 30 днів, за відгуками продавців, може призводити до більш пізнім виплат від майданчика. Учасники сплачують майданчику різного роду тарифи - як фіксовані суми за викладку товару, так і досить складні комісії з продажів, в залежності від обраної схеми і характеристик товару.
До недавнього часу, за відгуками деяких продавців, продавати ювелірні вироби через амазон було досить трудомістким і дорого через високі вимог майданчики по стандартизації. Наприклад, амазон вимагав заповнювати детальну картку на кожний вид виробів. В цілому, ювелірне напрямок вважався скоріше «незручним» для даного майданчика через трудноформуліруемих вимог до якості. Але кілька місяців тому стало відомо , Що амазон вирішив виділити хендмейд напрямок (включаючи дизайнерські прикраси) в окремий проект. Таким чином він повинен стати серйозним конкурентом etsy.com. Учасники з етсі, вже запрошені в новий проект амазона, із завмиранням серця чекають, «вистрілить» чи новий проект. А особливо - чи буде амазон вирішувати проблему з «фальшивим хендмейдом», і наскільки цікавими виявляться нові тарифи.
ebay.com надає продавцям інтернет-платформи для продажу будь-яких товарів. Сама фірма eBay виступає лише в ролі посередника при укладанні договору купівлі-продажу між продавцем і покупцем. Оплата товару і його пересилання відбувається без участі eBay. За використання платформи продавці платять внесок, зазвичай складається з збору за виставляння лота і відсотка від ціни продажу. Для покупців використання eBay безкоштовно.
Сервіс пропонує роботу за трьома різними моделями: 1) онлайн аукціон 2) фіксована ціна за товар, і 3) «онлайн оголошення» (жовтень 2016: гендиректор eBay-Росія пояснив, як продавати товари іноземним покупцям )
dawanda.com - популярний, особливо в Європі, ресурс-посередник для продажу хендмейд робіт під загальною слоганом «Products with love" (Товари, зроблені з любов'ю). Dawanda пропонує широку ювелірну секцію , Де виділені прикраси за матеріалом / техніці (золоті, срібні, платинові, і найрізноманітніші інші види включаючи фелтинг) і за видами виробів всередині кожного типу. Товари промислового виробництва також можна продавати на ресурсі в спеціальних розділах "Supplies" і "Вінтаж" за умови, якщо вони відповідають загальним правилам порталу. Ресурс бере собі 10% комісію з початкової ціни товару, а також з додаткової націнки при подорожчанні замовлення. У деяких випадках може стягуватися listing fee - фіксована плата за викладку певної кількості товарів. Додатково також береться комісія за обробку платежів. Даванда пропонує продавати або купувати на своєму англійською сайті en.dawanda.co, а також окремих сайтах для деяких країн (Франція, Німеччина, Іспанія, Італія, Данія і Польща). Продавцям з Росії прикраси можна викласти, наприклад, англійською сайті, але опис товару та умови доставки продублювати російською (а також будь-якою іншою мовою для жителів країн, на яких ви орієнтуєтеся). Головне, щоб ви могли на тих же мовах відповідати на запитання покупців.
cafepress.com - відома англійська майданчик (і ціла соціальна мережа) для художників і дизайнерів. Спеціалізація цього ресурсу досить вузька: на ньому продаються товари, «кастомізовані» за рахунок друку (на майках, посуді, наклейках тощо). розділ прикрас сформований за рахунок саме таких підвісок, сережок і кілець, що містять принти з авторським малюнком. Механізм роботи наступний: автор робить малюнок (дизайн) і завантажує на сайт. Сайт створює «колекцію» товарів з даними дизайном, і бере комісію з продажів. Автор може продавати товари зі своїм дизайном як в одному з 450 наявних «магазинів», так і створивши свій власний (в якому також зможуть розміщувати свої роботи інших дизайнерів - за відповідну плату). Клієнтам тут пропонується створити власний продукт, пройшовши кілька етапів від вибору типу і форми заготовки (кулон, сережки, кільце, браслет) до введення свого тексту і додавання фону / кольору.