Макса Фактора називали Голівудським чарівником, ощасливити десятки кінодів і мільйони жінок у всьому світі. Дивно, але історія першого голлівудського візажиста бере свій початок в провінційному містечку тоді ще Російської імперії. Максиміліан Абрамович Факторович народився у великій, але бідній єврейській родині старшим з 8 дітей. Тому з малих років Максу довелося працювати, щоб допомогти батькам прогодувати сім'ю.
Сім'я майбутнього косметичного генія кадр: Max Factor`s official site
У сім років він познайомився зі світом театру - його відправили продавати в фойє апельсини і льодяники. Через рік Факторович став помічником аптекаря, а ще через рік - учнем косметолога, виконуючи дрібні доручення. Коли допитливому хлопчині виповнилося чотирнадцять років, він самостійно поїхав до Москви і вступив на службу до Великого театру в якості помічника гримера. Навички, набуті в театрі, дуже допомогли Факторович в майбутньому.
Макс Фактор кадр: Max Factor`s official site
Відслуживши в Російській армії, Факторович оселився в Рязані і відкрив власний магазин, де продавав рум'яна, креми, парфуми і перуки - причому усі товари були його власного виготовлення. Одного разу в Рязань приїхала на гастролі імператорська театральна трупа і через кілька тижнів про новомодної продукції вже знали при дворі. Слідом за цим послідувало запрошення переїхати в Санкт-Петербург і зайняти посаду гримера в Оперному театрі.
Гример Факторович за роботою кадр: Max Factor`s official site
Загримовані Максиміліаном актори грали перед Миколою II, який неодноразово хвалив талановитого гримера при всіх, і незабаром ім'я Факторович стало широко відоме серед знаті. Кілька років Макс пропрацював фахівцем по косметиці при дворі російського царя і в імператорських театрах. Однак незабаром в Росії різко посилилися антисемітські настрої. Факторович почали надходити анонімні погрози, а кілька разів невідомі особи вибивали в його будинку скла і підпалювали ворота. З важким серцем косметолог прийняв рішення виїхати з Росії.
Магазин Факторович в Санкт-Петербурзі кадр: Max Factor`s official site
Лише через рік після еміграції в США Макс Фактор, що скоротив свої ім'я та прізвище для зручності своїх майбутніх американських клієнтів, відкрив косметичний магазин прямо на Голлівудському бульварі, недалеко від «Фабрики мрій». Він саморучно займався виготовленням косметики, парфумів і перук, а в торгівлі йому допомагали вірна дружина і вже підросли сини. Місце для магазину було вибрано дуже вдало. У найкоротші терміни Фактор обзавівся постійною клієнтурою, майже повністю складається з провідних актрис Голлівуду.
Магазин Макса Фактора на Голлівудському бульварі кадр: Max Factor`s official site
Через бурхливого розвитку кінематографа фахівці з макіяжу в той момент зіткнулися з серйозною проблемою. Звичайний грим на основі жиру вже не можна було використовувати для зйомок за новими технологіями, тому що на екрані він виглядав огидно. Але в один прекрасний день режисер фільму «Чарівна юність» Сем Вуд, переглядаючи тільки що зняту сцену, звернув увагу: шкіра юної Жозефіни Данн, яка виконувала головну роль, виглядала на плівці шовковистою і ніжною, на відміну від шкіри інших актрис. «Жозефіна, що за макіяж накладено на ваше обличчя?» - запитав він актрису. Та негайно поділилася радістю - косметолог Фактор напередодні порадив їй придбати грим, розроблений ним спеціально для зйомок в кіно.
Фактор накладає макіяж Жозефіні Данн кадр: Max Factor`s official site Перший грим, який дозволяв актрисам виглядати в кадрі природно кадр: Max Factor`s official site
Талант Макса відразу ж оцінили відомі голлівудські актори Чарлі Чаплін , Фатти Арбакль, Бастер Кітон : Новий макіяж дав їм повну свободу міміки. Слідом за цим він створив новий макіяж для кіно - у вигляді крему, який наносився тонким шаром і не висихав на шкірі. Все це дуже швидко зробило Фактора відомим в професійних колах кіноіндустрії. Саме тоді він сформулював своє основне правило: «Грим не можна вважати вдалим, якщо він помітний».
Новий крем, створений для акторів-коміків кадр: Max Factor`s official site
А ще він мріяв робити красивими не тільки зірок, але і звичайних жінок. У той час користуватися яскравим гримом вважалося вкрай непристойним, і прощалося це лише актрисам театру або кіно, а також жінок легкої поведінки. Завдяки Максу Фактору косметикою в Америці стали користуватися і звичайні жінки. Всі його новинки тут же з'являлися в роздрібному продажі, а покупниці уважно стежили за тим, як виглядають їхні улюблені кінозірки. І як тільки в їх макіяжі з'являлося щось нове, жінки могли бути впевнені, що знайдуть цю новинку в магазинах Макса Фактора.
Мерль Оберон і Джуді Гарленд рекламують косметику Max Factor кадр: Max Factor`s official site
Макс Фактор першим озвучив думку про «колірної гармонії» в макіяжі, яка полягала в тому, що косметичні засоби повинні поєднуватися не тільки за кольором, але і відповідати тону шкіри, відтінку волосся, кольору очей і комплекції жінки. І саме він ввів в широкий ужиток термін «makeup» замість терміна «cosmetics», заснований на значенні дієслова «to make up» - намалювати, зробити обличчя. А адже раніше цим терміном позначали грим в театрах з сумнівною репутацією, і він просто не використовувався в пристойному суспільстві.
Перша губна помада, розроблена з урахуванням різних типів зовнішності кадр: Max Factor`s official site
У 20-і роки до бізнесу батька активно підключилися його сини Девіс і Френк. Девіс став генеральним менеджером компанії, а Френк допомагав батькові розробляти нові косметичні продукти і виконувати замовлення своїх голлівудських клієнтів, часом дуже специфічні. Наприклад, в 1925 році компанія отримала замовлення на 2 700 літрів гриму світло-оливкового кольору для зйомок фільму « Бен-Гур ». У фільмі було багато масових сцен і він знімався в США і в Італії. Така кількість гриму було потрібно, щоб у американських акторів і їх смуглявіших італійських колег був однаковий тон шкіри.
Кадр з фільму "Бен-Гур", 1925 рік кадр: MGM
Завдяки своїм зв'язкам зі світом кіно, Макс використовував багатьох зірок того часу для реклами своєї продукції. Реклама часто виходила напередодні чергового фільму, в якому знялася зірка, і касові збори від цього росли. Найзнаменитіший приклад роботи Фактора-стиліста - перетворення молодої актриси Джин Харлоу . Фактор зробив з неї першу в світі «платинову» блондинку, а потім розробив окрему лінію макіяжу для такого типу зовнішності. Джин Харлоу стала суперзіркою, і тисячі жінок по всьому світу почали копіювати її зовнішність.
Перша штучна блондинка Джин Харлоу кадр: MGM
У 1935 році він відкрив «Студію макіяжу Макса Фактора», де було чотири кабінети різного кольору по числу варіантів «Гармонії», призначених для підбору правильних відтінків макіяжу жінкам різних колірних типів. Блакитний кабінет для блондинок відкривала Джин Харлоу; зелений для рудоволосих - Джинджер Роджерс. Для брюнеток призначався рожевий кабінет, який відкривала Клодет Кольбер, а для шатенок - персиковий. Його відкривала актриса Рошель Хадсон - найулюбленіша модель Фактора.
Макс Фактор консультує жінок у виборі косметики кадр: Max Factor`s official site
Церемонія відкриття студії висвітлювалася у всіх газетах. Особливу увагу репортерів привернув гігантський «Лист Слави», на якому залишили свої автографи всі голлівудські зірки того часу і який вважається найповнішим зібранням автографів знаменитостей того часу. Саме в цій студії знаходився винайдений Максом Фактором «Калібратор краси» - апарат, який вдягають на голову, щоб виміряти параметри особи і то, як вони співвідносяться зі стандартами. Після цього можна було за допомогою макіяжу ліквідувати вади.
Калібратор краси Макса Фактора кадр: Max Factor`s official site
Слідом за гучним відкриттям салону Фактор приступив до роботи над найсміливішим своїм проектом - макіяжем для кольорового кіно. При зйомці на нову плівку грим на обличчі акторів давав дуже багато відблисків, і цю проблему знову довелося вирішувати компанії Макса Фактора. Розробки нового макіяжу зайняли близько двох років: новий грим виходив в щільного пресованого формі і продавався в круглій коробочці під назвою Pan-Cake. Він не ловив відображень, лягав рівно і був доступний в будь-якій кольоровій гамі. Вперше його використовували у фільмі «Vogues of +1938», а фраза: «Макіяж від Макса Фактора» вперше з'явилася в титрах фільму. Успіх нового продукту був приголомшливим.
Рекламний плакат пудри "Pan-Cake" кадр: Max Factor`s official site
На вершині свого успіху в 1938 році Макс Фактор помер, і його місце зайняв старший син Френк. Він змінив ім'я, став називати себе Макс Фактор-молодший і продовжив справу батька, прикрашаючи голлівудських актрис. Серед його клієнток були Грета Гарбо , Клара Боу, Мерлін Монро , Софі Лорен , Бріджит Бардо та Елізабет Тейлор , Зобов'язані йому своїми чуттєвими губами, спокусливими очима і ніжною шкірою.
Макс Фактор-молодший кадр: Max Factor`s official site
Скромний магазинчик свого батька Макс Фактор-молодший перетворив на справжню імперію краси, винаходячи для жінок все нові і нові чудеса. Пензлик для пудри і губної помади, щіточка для брів, тюбик з пензликом для туші, стійка помада, лак для нігтів, лак для волосся, тональний крем, водостійкий макіяж і безліч інших дрібниць, без яких сучасна жінка не уявляє собі ранковий туалет, - все це винаходи сина талановитої людини, мрією якого було зробити щасливими всіх жінок на Землі.
Макс Фактор в оточенні щасливих жінок кадр: Max Factor`s official site
Джерело: Офіційний сайт Max Factor , Історія людини і бренду
Знайшли помилку? Виділіть фрагмент і натисніть Ctrl + Enter.
«Жозефіна, що за макіяж накладено на ваше обличчя?