Як створити успішний бренд і заробити на цьому стан? Напевно така думка приходила в голову кожному, і багатьом навіть вдалося реалізувати її на практиці. У чому ж секрет їхнього успіху, і які кроки вони зробили на шляху до нього?
винахід бренду
Кожен хороший бренд - це хороша ідея, що лежить в його основі. Тому найпростіший і найгеніальніший спосіб створити унікальний бренд - це його придумати. Наочний тому приклад - комівояжер Кінг Кемп Жиллетт, який придумав одноразовий бритва і зміг на цьому заробити мільйони і назавжди увійти в історію. Або скромний агент з продажу автомобілів Джеймс Дайсон, який розробив пилосос на центрифузі і заснував компанію, вартість якої на сьогодні оцінюється в $ 2,7 млрд. Здається неймовірним, але «імперію» можна побудувати на основі простої ідеї. Подібні ідеї народжуються і сьогодні, лягаючи в основу створення унікальних брендів.
Але після того як зійде геніальне осяяння, дуже важливо захистити свою ідею, інакше вона може ніколи не стати брендом. Запатентувати ідею не можна, але можна запатентувати промисловий зразок, в іншому випадку, доведеться ділити прибуток за свій винахід з безліччю бажаючих його скопіювати. У порівнянні з тією прибутком, яку можна втратити в майбутньому, витрати на патент здадуться просто смішними. Висновок бренду на ринок без попередньої подачі заявки на патент і отримання пріоритетною довідки може привести до відмови в реєстрації. При виведенні нового бренду на ринок необхідно також зареєструвати його назву і дизайн-концепцію, щоб вони не були скопійовані конкурентами.
Бренди - тренди
Зміни споживчої поведінки і переваг можуть комусь принести колосальні збитки, а кому-то можливість заробити мільйони. створити бренд можна на хвилі сплеску споживчого інтересу до того чи іншого явища. Головне встигнути першим. Тут є два шляхи: перший - це шукати тенденції, що зароджуються в надрах нашої неосяжної батьківщини, наприклад, недавня мода на «ностальгію» за радянським минулим, яка сприяла успіху багатьох харчових брендів «родом звідти».
Другий можливий шлях - це запозичення, настільки улюблене багатьма російськими компаніями. Беручи до уваги той факт, що якийсь тренд найчастіше з'являється спочатку на Заході, а лише потім доходить до Росії, важливо не пропустити момент перехоплення. Іншими словами, тимчасова фора може становити від декількох місяців до декількох років, тому зовсім не забороняється цю моду підглянути і першим реалізувати ідею на просторах нашої батьківщини. Таким чином, коли новий попит сформується в Росії, бренд, готовий його задовольнити, буде вже готовий. Наприклад, попит на Bio і Organic продукти прийшов до нас з-за кордону з помітним запізненням. У той час як західні споживачі вже щосили почали перейматися своїм здоров'ям, ця тенденція тільки дійшла до Росії. В даний час російський споживач став більш розбірливий і вже не довіряє написів на упаковці і більш уважно ставитись до складу продукції.
Основна складність при створенні брендів, заснованих на модні тенденції, полягає в тому, що життєвий цикл бренду часто залежати від тривалості моди на те чи інше явище. Тому бренд, цілком і повністю зав'язаний на будь-якої модної тенденції, помре разом з нею. Щоб цього не сталося, необхідно заздалегідь продумувати шляхи можливого репозиціонування марки, в іншому випадку, залишиться сподіватися, що мода протримається як можна довше.
Всім брендам по ніші
Не дивлячись на те, що значна частка ринку вже поділена на всілякі сегменти і підсегмент, існує можливість знайти новий вузький нішевий ринок. Іншими словами, знайти унікальне місце, ще не зайняте конкурентами, як на ринку, так і в свідомості споживача. Сьогодні пошук унікальної ринкової ніші перетворився в масове явище, ставши окремим напрямком в маркетингу - "Нішінг" від англійського слова «niching» - процес пошуку ринкової ніші. Такий підхід дозволяє задовольнити · високо індивідуалізовані потреби і запити споживачів, забезпечивши бізнес невеликим, але стабільним обсягом ринку при мінімальній конкуренції за рахунок унікальності наданого продукту або послуги.
Способів знайди унікальне місце на ринку безліч, наприклад, за допомогою застосування нестандартних підходів до позиціонування стандартних товарів і послуг, можна вивести на ринок: чай для дітей, десерти для тварин, педикюр рибками або, більш кардинальне - «стрижку вогнем». Такого плану креативний підхід здатний приносити цілком реальний дохід. Для цього важливо знайти незвичайних споживачів, яким можна запропонувати такий же незвичайний товар або послугу. Якщо таких споживачів буде досить, а сама послуга доведеться їм до смаку, то вони цілком зможуть сформувати обсяг продажу тоді справа зроблена - новий бренд готовий до народження. Єдина небезпека в тому, що якщо ринок виявиться достатньою мірою перспективним, то конкуренти не змусять себе довго чекати. Тим ні менш, навіть в цьому випадку бренд - першопроходець матиме перевагу.
Розробляючи ідею нового бренду необхідно пам'ятати, що товари або послуги спрямовані на потреби звичайних живих людей, які прокидаються вранці, п'ють каву, їдуть на роботу, забирають дітей зі школи. Тому на етапі створення бренду важливо постійно задавати собі питання: що може зробити їхнє життя яскравішим, зручніше і простіше. Тоді є всі шанси на створення улюбленого і затребуваного усіма бренду.
[Переглянути роботи агентства]
У чому ж секрет їхнього успіху, і які кроки вони зробили на шляху до нього?